مایکروسافت، دیگر اپل را رقیب خود نمی‌داند - تکفارس 
مایکروسافت، دیگر اپل را رقیب خود نمی‌داند - تکفارس 
مایکروسافت، دیگر اپل را رقیب خود نمی‌داند - تکفارس 

مایکروسافت، دیگر اپل را رقیب خود نمی‌داند

سید محمد معلمی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 21:08
مایکروسافت، دیگر اپل را رقیب خود نمی‌داند - تکفارس 

از سال ۲۰۱۴ در مایکروسافت، اتفاقات زیادی رخ داده است. پس از تغییرات درونی اخیر، دیگر کلمه مایکروسافت با ویندوز همخوانی ندارد و تمرکز اصلی این کمپانی روی محاسبات ابری و ارتقا نرم‌افزاری و سخت‌افزاری معطوف شده است. ضمن اینکه این کمپانی بزرگ روزبه‌روز در حال گسترش حضور خود در تکنولوژی‌های دارای منابع آزاد می‌باشد.

وقتی که از مایکروسافت صحبت می‌کنیم، شرکت دیگری نمی‌تواند با این کمپانی که Silicon Valley را به وجود آورد، رقابت کند و بازه زمانی معنایی ندارد.

در چهار دهه‌ای که مایکروسافت وجود داشته است، مردم رابطه تنفر و عشق را میان اپل و این شرکت مشاهده و بعضاً تجربه کرده‌اند.

بیل گیتس، مالک و مدیر مایکروسافت که در یک بازه زمانی توسط اپل به خاطر نقض قانون کپی رایت تحت پیگرد قانونی قرار گرفته بود، پس از مدتی به این کمپانی کمک کرد تا از خطر ورشکستگی دور شود.

دیگر داستان در مورد این دو شرکت این است که بیل گیتس در واپسین روزهای زندگی استیو جابز، به او نامه‌ای نوشت ولی جابز هرگز آن را نخواند (شاید می‌دانست در نامه چه چیزی نوشته شده است).

حالا اما، در سال ۲۰۱۸ قرار داریم و مایکروسافت بالغ‌تر شده و دیگر اعتقادی به رقابت ندارد. حداقل مدیر ارشد بازاریابی این شرکت، کریس کاپوسلا، اینگونه صحبت می‌کند.

او می‌گوید: مایکروسافت از تمرکز اصلی خود که رقابت در بازار بوده، دور شده است. منظور ما فقط اپل نیست بلکه شرکت‌های تکنولوژی سنتی نیز در این حیطه قرار می‌گیرند زیرا کمپانی‌های مختلفی وارد عرصه شده‌اند و به کارهای خود می‌پردازند.

برای مثال؛ گوگل از ابزار توسعه کدهای Visual Studio Code مایکروسافت استفاده می‌کند و یا آمازون و مایکروسافت، با همکاری یکدیگر می‌خواهند دستیاران هوشمند الکسا و کورتانا را همگام‌سازی نمایند (هرچند بیش از انتظار طول کشیده است).

کاپوسلا ادامه می‌دهد: در دنیای تکنولوژی، رفاقت‌ها و رقابت‌های زیادی میان شرکت‌ها وجود دارد. ممکن است یک کمپانی روزی به علیه دیگری باشد و در روز بعد با آن همکاری کند.

بر اساس گفته‌های کاپوسلا، کارمندان مایکروسافت، دیگر به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است توجه خود را متوجه طرفداران خود کنیم.

او دوباره جمله خود را تکرار می‌کند و می‌گوید: فکر می‌کنم که مایکروسافت از آن رقابت فشرده موجود در گذشته، عبور کرده است.

کاپوسلا توضیح می‌دهد: حالا ما بیشتر روی افرادی که از محصولات مایکروسافت استفاده می‌کنند، توجه می‌کنیم.

همانطور که ما در سالهای اخیر دیده‌ایم، استراتژی جدید مایکروسافت، ساخت کالاهای مورد استفاده کاربران با پلتفرم‌های مورد نیاز آنها بوده است. به همین دلیل است که نرم‌افزارهای دارای برند مایکروسافت، در گوگل‌ پلی استور و اپ‌استور به وفور یافت می‌شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید