ساعتی که دست شما را به صفحه نمایش لمسی تبدیل می‌کند - تکفارس 
ساعتی که دست شما را به صفحه نمایش لمسی تبدیل می‌کند - تکفارس 
ساعتی که دست شما را به صفحه نمایش لمسی تبدیل می‌کند - تکفارس 

ساعتی که دست شما را به صفحه نمایش لمسی تبدیل می‌کند

سارا کاویانی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 15:03
ساعتی که دست شما را به صفحه نمایش لمسی تبدیل می‌کند - تکفارس 

اگر تا به حال از ساعت های هوشمند استفاده کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که با توجه به حداکثر اندازه‌ای که یک ساعت معمولی می‌تواند داشته باشد این گجت‌ها صفحه نمایش بزرگی ندارند و همین موضوع استفاده از آن‌ها را سخت می‌کند و حتی کارایی آن‌ها را نیز محدود کرده است حالا محققان راهی پیدا کرده‌اند تا بتوان بدون تغییر اندازه اصلی این ساعت‌ها در صفحه نمایش بزرگتری از آن‌ها استفاده کرد. در ادامه برای اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

یک نمونه اولیه از ساعت هوشمندی به نام لومی واچ توسط محققانی در دانشگاه کارنجی ملون (Carnegie Mellon) ساخته شده‌است. این ساعت این امکان را دارد که تصاویر را روی دست کاربر تشکیل دهد؛ از این نظر مانند فیلم های علمی تخیلی روی دست صفحه لمسی تشکیل می‌شود که می‌توان از دست به عنوان صفحه تاچ برای لمس کردن و رد کردن صفحات استفاده کرد؛ به نوعی ساعت هوشمند لومی واچ دست کاربر را به یک صفحه تاچ تبدیل می‌کند. این ساعت می‌تواند تصاویر تا اندازه ۴۰ سانتی متر مربع را روی دست ما تشکیل دهد، که تقریبا پنج برابر اندازه صفحه نمایش یک ساعت هوشمند معمولی است.

به گفته این محققان پوست انسان می‌تواند به عنوان یک صفحه نمایش اینتراکتیو یک سطح جذاب برای تشکیل صفحه نمایش ساعت هوشمند باشد. از نظر محققان تصاویر تشکیل شده روی پوست باوجود مقداری تحریف فیزیکی و رنگی از رزولوشن، فریم ریت و کیفیت نسبتا بالایی برخودار هستند. بهترین قسمت استفاده از دست به عنوان صفحه نمایش این است که صفحه نمایش بزرگتری را نسبت به صفحه نمایش ساعت های هوشمند در اختیار ما قرار می‌دهد و بالطبع استفاده از ساعت های هوشمند راحت تر میشود.

یک پروژکتور ۱۵-lumen در این ساعت تعبیه شده‌است که توسط یک پردازنده ۴ هسته ای اسنپ دراگون با سرعت کلاک ۱٫۲ گیگاهرتز قدرت گرفته است. این ساعت هوشمند در کنار رم ۷۶۸ مگابایتی، ۴ گیگ حافظه اصلی دارد. یک باتری ۷۴۰ میلی آمپری انرژی این ساعت را تامین و از وای فای و بلوتوث نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل این ساعت هوشمند اندروید نسخه ۵٫۱ است.

محققان در دانشگاه کارنجی ملون (Carnegie Mellon)  بر این باورند که می‌توانند این ساعت هوشمند را با قیمت ۶۰۰ دلار در بازار آزاد عرضه کنند. در مقایسه با ابعاد اپل واچ سری سوم که ۴۲.۵ میلی متر در ۳۶.۴ میلی متردر ۱۱.۴ میلی متر است ابعاد این ساعت ۵۰ میلی متر در ۴۱ میلی متر در ۱۷ میلی متر است . در مورد زمان دقیق عرضه این ساعت هوشمند در بازار جهانی هنوز صحبتی نشده است منتظر خبر های بیشتر در مورد این ساعت هوشمند در تکفارس باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید