iOS 12 امیدها و انتظارات - تکفارس 
iOS 12 امیدها و انتظارات - تکفارس 
iOS 12 امیدها و انتظارات - تکفارس 

iOS 12 امیدها و انتظارات

پوریا اسدی
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 10:37
iOS 12 امیدها و انتظارات - تکفارس 

در گذشته ما به طور خلاصه در مورد اینکه چگونه iOS در دهه گذشته تکامل یافته است، مطالبی نوشتیم، بنابراین اکنون زمان آن فرا رسیده است تا به توقعات از  iOS 12 نگاهی بیاندازیم.

ممکن است توضیح مسائل واضح باشد، اما iOS، بسیار تغییر کرده است، مخصوصا نسبت به رقیب اصلی آن یعنی آندروید، در حالی که باعث افزایش انتظارات ما کاربران شده است.

در داخل دستگاه بسیاری از چیزها تغییرات فوق‌العاده کرده است. هنگامی که سیستم عامل اولیه آیفون توسعه یافت، مجبور بود تنها از یک دستگاه، یعنی  ۲G پشتیبانی کند. در حال حاضر دستگاه‌های بسیاری شامل آیفون و آیپدرا با اندازه های مختلف صفحه نمایش و نسبت تصویر مختلف پشتیبانی می‌کند آن هم درحالیکه همه توسط یک سری از مدار‌های مجتمع گوناگون سری A اپل کار می‌کنند.

اولین سیستم عامل آیفون چیزی در حدود ۹۱ مگابایت حجم داشت، در حالی که آخرین نسخه آن  ۲٫۸  گیگابایت است!

تاریخ رونمایی

اگر اپل همان رویه‌ی گذشته را تکرار کند، و ما هیچ دلیلی برای مخالفت با آن نمی‌بینیم، انتظار می رود که iOS 12 در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC) امسال در تاریخ ۴ آگوست ۲۰۱۸  رونمایی شود.

iOS 12 امیدها و انتظارات - تکفارس 

بنابراین انتظار می رود که تیم کوک و کریگ فدیجی، روباه نقره‌ای، در روز ۴ ژوئن به صحنه بروند و این خبر را اعلام کنند.

تاریخ عرضه

در طول چهار سال گذشته، اپل در هفته دوم ماه سپتامبر، در روز سه شنبه یا چهارشنبه، iOS را برای عموم منتشر کرده است. بنابراین انتظار می رود iOS 12 به در روز سه شنبه ۱۸ سپتمبر ۲۰۱۸ در اختیار عموم مردم قرار بگیرد.

چه انتظار داریم؟

با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ چیز درباره iOS 12 معلوم نشده است ، همه چیز به شرح زیر است.

بهبود کیفیت

ما به سختی می‌توانیم کسی را متعجب کنیم اگر بگوییم که مسلما iOS 11 دارای مشکلات و مسائل عدیدی است. با توجه به این ، آرزوی اصلی ما این است که اپل پاکسازی نقص‌ها را در اولویت قرار دهد، مانند مسائل مربوط به رابط کاربر، عمر باتری و مشکلات عملکرد. با توجه به حجم انتظارات از اپل از طرف کاربران، سهامداران و تحلیلگران ، بدون شک نوشتن درباره‌ی آن ساده‌تر از انجام دادن آن است.

الان  نیز زمان مناسبی برای تغییر در توسعه و راه اندازی این سیستم عامل است تا باری را که بر دوش مهندسان آن قرار داده را کاهش دهد، و عرضه‌های کوچکتر سبب خنثی شدن  قله ها و فواصل آن شده و به کیفیت بالاتر در هنگام عرضه می‌انجامد. پیشبینی شده است که حتی ممکن است این رویکرد جدید خود را با انتشار iOS 12 آشکار کند.

ما می توانیم امیدوار باشیم که این برای اپل بی سابقه نیست، چرا که در نسل های قبل روش مشابهی با macOS در پیش گرفته است. مانند عقبگرد به ویژگی‌های کاربر پسند و تمرکز بر بهینه سازی هسته‌ی اصلی سیستم عامل.

ممکن ایت حتی  برخی از ویژگی‌ها برداشته شوند. با تمام تجزیه و تحلیل‌هایی که اپل از کاربران آی‌فون و آیپد جمع‌آوری می کند، ما شگفت زده خواهیم شد، اگر هیچ زیرمجموعه ای از قابلیت‌ها وجود نداشته باشد  که کسی از آن استفاده نکند.

در طی بررسی‌های طولانی مدت آیفونX  و آیفون ۸ ما برخی از اشکالاتی را که در iOS ظاهر می شود شناسایی کرده‌ایم .

با توجه به موارد فوق، ما می توانیم این مقاله را همین جا تمام کنیم، اما برای سرگرمی هم که شده اجازه دهید تا سایر موارد را هم ذکر کنیم.

حالت Dark

با توجه به صفحه نمایش آی‌فون ایکس، شگفت‌زده شدیم که حالت تاریکی واقعی در iOS 11 اجرا نشده است. تم تیره یوتیوب صرفه جویی در عمر باتری در آیفون X را ثابت کرده است و با توجه به مدل دوم آیفون اپل، آیفون X2، ما انتظار داریم که این  ویژگی حتما در آن وجود داشته باشد.

iOS 12 امیدها و انتظارات - تکفارس 

برای کسانی که رنگ تیره‌تر را  در شب ترجیح می دهند، این یک امتیاز خواهد بود اگر بتوانیم حالت‌های تاریک و روشن را به صورت زمان‌بندی شده استفاده کنیم، همانند آنچه که در اپل تی‌وی وجود دارد.

صفحه همیشه روشن

با توجه به ویژگی‌هایی که صفحه نمایش OLED ارائه می دهد، ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن نه تنها ایفون را برابر با همتایان آندرویدش قرار می‌دهد، بلکه چیزی شایسته‌ای را ارائه می دهد که آی فون همیشه فاقد آن  بوده است و آن قابلیت، دیدن اینکه آیا شما پیام یا اعلان دریافت کرده اید حتی بدون اینکه نیازی به لمس گوشی خود داشته باشید.

توجه فوق العاده‌ استیو جابز و جانی ایو  به جزئیات و طرح های “ساده” باعث   برداشتن هر چیزی را که به نظر غیر ضروری می‌آمد، شد و در نتیجه یک LED اطلاع رسانی هرگز به آی فون اضافه نخواهد شد. گزینه‌ی صفحه‌ نمایش همیشه روشن که عمر باتری را بیش از حد نمی خورد، و اجازه می‌دهد فقط به دستگاه‌مان نگاهی بیندازیم تا ببینیم آیا اعلانی را از دست داده‌ایم یا خیر هم از این دسته هستند.

کنترل والدین پیشرفته

در اوائل سال جاری اپل به خواسته‌های سرمایه گذارانی که به بحران‌های بهداشت عمومی در مورد کودکان کم سن و سال و اعتیاد به تلفن هوشمند توجه داشتند، پاسخ داد. ما خوشبین هستیم که اپل اولین نشانه‌های واکنش خود را در iOS 12 نشان دهد.

کنترل والدین پیشرفته با پارامترهای مبتنی بر زمان با سطح بالاتری از جزئیات در سطح برنامه می تواند شروع خوبی باشد.

تنظیمات در برنامه ها

با توجه به فلسفه‌ی قدیمی استفاده‌ی آسان اپل ، ما خواستار حذف تنظیمان اپ‌ها از قیمت setting وگذاشتن آن در داخل خود اپ برای دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر، هستیم.

قابلیت فعلی باعث کاهش خلاقیت و تولید خواهد شد زیراهنگام گرفتن عکس برای اینکه بتوانید Gride را عوض کنید، فرمت های ویدیویی و نرخ فریم را تغییر دهید و یا تغییر خودکار HDR، باید از برنامه‌ی دوربین خارج شوید و به قسمت تنظیمات> دوربین بروید.

iOS 12 امیدها و انتظارات - تکفارس  iOS 12 امیدها و انتظارات - تکفارس 

به همین ترتیب، در برنامه موسیقی، باید به تنظیمات> موسیقی بروید تا به اکولایزر دسترسی پیدا کنید. در حالی که ما در مورد این موضوع بحث می‌کنیم، می خواهیم یک تنظیم اکولایزر سفارشی و برخی از قابلیت‌های یادگیری ماشینی را برای ایجاد یک اکولایزر پویا با استفاده از هدفون که مورد استفاده این ژانر قرار می گیرد را ببینیم.

ویجت صفحه اصلی

برای مدت زمان طولانی  مرکز کنترل گوشه‌ای از این قابلیت را فراهم کرده است، برای مثال در پخش موزیک، فقط کافی است به هر گوشی اندروید نگاهی بیندازید تا  مزایایی که این ویجت‌ها ارائه می‌کنند را ببینید. البته این ویژگی باید با طول عمر باتری تعادل داشته باشد.

پس از قبول این که صفحه نمایش اعلان‌ها در حال حاضر مانند صفحه قفل به نظر می رسد (هنوز ۱۰۰٪ با این ویژگی کنار آمدن سخت است)، ما به گزینه‌های اضافی برای اعلان‌های گروهی توسط یک برنامه به علاوه زمان و روز ارسال آن نیاز داریم.

مرکز کنترل

پس از آزمایش بسیاری از مدل‌های مرکز کنترل‌ ما فکر می کنیم اپل آن را حداقل در آی‌فون با iOS 11، ، به کمال رسانده است. همه چیز در یک صفحه است و با استفاده از لمس سه‌بعدی شود می توان آن را سفارشی کرد.

در اختیار گذاشتن API برای توسعه‌دهندگان ، به طوری که آنها بتوانند کنترل‌های خود را اضافه کنند، عالی خواهد بود .

سیری، سیری و سیری

ستون‌های خبری زیادی در باره پیشرو بودن اپل نوشته شده است و این ویژگی به تنهایی شایسته‌ی مقاله‌های بسیاری است

iOS 12 امیدها و انتظارات - تکفارس 

کافی است بگوئیم – سیری باید دقیق‌تر و مناسب‌تر باشد، در حالی که باید برخی از بازخورد بی فایده و مزاحم آن را حذف کرد. برای مثال، زمانی که سیری برای تنظیم تایمر در هنگام آشپزی استفاده می شود، پاسخ های ناپخته‌ای که شما دریافت می‌کنید، بسیار دور از انتظارات هوش مصنوعی می‌باشد.

آیپد

با استفاده از iOS 11، اپل رابط کاربری آیپد را برای پشتیبانی بهتر از ویژگی‌های مورد استفاده  این دستگاه بهینه کرده است. با iOS 12 ما دوست داریم که این بهینه‌سازی را حتی بیشتر ببینیم.

رابط کاربری چند وظیفه‌ای جدید و کشیدن و رها کردن، موارد فوق العاده ای است اما ما دوست داریم استفاده بیشتری از قابلیت “چند پنجره درون یک اپ” هنگام کار با چند سند  را شاهد باشیم.

سایر موارد

این تغییرات هم باید مد نظر قرار بگیرد:

  • تایمر چندگانه
  • پشتیبانی از حالت افقی در تمام برنامه‌هایی که آن را پشتیبانی می‌کند و بازگشت صفحه کلید قابل تعمیم در حالت افقی
  • ارتقاء نرم افزار FaceID برای بهبود عملکرد و اجازه باز کردن قفل در حالت افقی
  •  بهبود ژست‌های آیفون X
  • تعداد ایموجی وانیموجی بیشتر
  • تصاویر پس زمینه جدید
  • خارج کردن قابلیت Battery Health از حالت بتا

ما مجبور نیستیم مدت زمان طولانی صبر کنیم زیرا تا زمان عرضه آن تنها دو ماه باقی مانده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید