مایکروسافت و کوآنتا درحال ساخت اسپیکر هوشمند جدیدی هستند - تکفارس 
مایکروسافت و کوآنتا درحال ساخت اسپیکر هوشمند جدیدی هستند - تکفارس 
مایکروسافت و کوآنتا درحال ساخت اسپیکر هوشمند جدیدی هستند - تکفارس 

مایکروسافت و کوآنتا درحال ساخت اسپیکر هوشمند جدیدی هستند

پوریا اسدی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 18:30
مایکروسافت و کوآنتا درحال ساخت اسپیکر هوشمند جدیدی هستند - تکفارس 

بر اساس گزارشی که امروز منتشر شد، مایکروسافت از در دست داشتن بخش کوچکی از بازار توسط اسپیکر هوشمندی Harman Kardon Invoke  که از کرتانا استفاده می‌کند ، راضی  به نظر نمی‌آید. به هر شرکتی که به آمازون اکو نگاه کرده و فکر می‌کند: “چقدر سخت است که این کار را انجام دهیم” باید گفت که  آنها چند نکته‌ی کلیدی را فراموش کرده‌اند. یکی اینکه آمازون طبقه‌ و بستری را ایجاد کرده که در بازاریابی محصول کمک بسزایی به آن کرده است. دو، دستیار شخصی مجازی برای موفقیت یک اسپیکر هوشمند بسیار مهم است. اسپیکر هوشمند می تواند موسیقی را به صورت عالی پخش کند، اما اگر دستیار مجازی‌اش در رده‌ بالایی قرار نداشته باشد، فروش آن کم خواهد ماند. اپل این مسئله را با HomePod آموخته است.

بنابر گزارش امروز، که از آلمان بدست آمده، مایکروسافت و شرکت تولید کننده Quanta برای یک اسپیکر هوشمند جدید همکاری می‌کنند. این محصول در مراحل اولیه توسعه قرار دارد و توسط پلت فرم تلفن همراه Snapdragon 212 طراحی شده است. این یک چیپست رده پایین است که در گوشی های هوشمند استفاده می شود، اما به دلیل بهره‌وری انرژی آن، راه به بسیاری از محصولات پیدا کرده است. این پردازنده چهار هسته‌ای Cortex-A7 در سرعت ۱٫۳ گیگاهرتز کار می‌کند و شامل گرافیک Adreno 304 است.

در حالی که کورتانا دستیار شخصی مجازی این اسپیکر خواهد بود، روشن نیست که آیا این اسپیکر هوشمند جدید با نام مایکروسافت ادغام خواهد شد یا خیر. این گزارش همچنین یادآور می‌شود که این دستگاه ممکن است به صورت تجاری عرضه نشود و به عنوان یک طراحی مرجع برای سایر تولیدکنندگانی باشد که می‌خواهند یک اسپیکر هوشمند با دستیار صوتی کورتانا تولید کنند. همچنین، در حالی که کورتانا قبلا توسط مایکروسافت عرضه شده است، ما منتظر هستیم ببینیم که چه ویژگی های جدید می تواند به یک اسپیکر هوشمند اضافه شود تا از سرنوشت Invoke (که در تصویر بالای این مقاله دیده می‌شود) اجتناب شود.

آخرین اطلاعات ماه مارس نشان می‌دهد که آمازون ۶۶ درصد از بازار اسپیکرهای هوشمند ایالات متحده را در دست دارد. سری Google Home با ۳۰٪ دوم است. هیچکدام از ۱،۰۹۷ آمریکایی که در این نظرسنجی شرکت داشتند،از Invoke نامی نبرده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید