این هوش مصنوعی می‎تواند با پیش‎بینی آینده به شما در کارهای خانه کمک کند - تکفارس 
این هوش مصنوعی می‎تواند با پیش‎بینی آینده به شما در کارهای خانه کمک کند - تکفارس 
این هوش مصنوعی می‎تواند با پیش‎بینی آینده به شما در کارهای خانه کمک کند - تکفارس 

این هوش مصنوعی می‎تواند با پیش‎بینی آینده به شما در کارهای خانه کمک کند

پوریا اسدی
۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - 16:00
این هوش مصنوعی می‎تواند با پیش‎بینی آینده به شما در کارهای خانه کمک کند - تکفارس 

یک سیستم هوش مصنوعی وجود دارد که می‌تواند با آینده هماهنگ باشد و آنچه را که انجام می‌دهید پیش بینی کند.

نه، ما در مورد چیزی مانند Roco Basilisk صحبت نمی‌کنیم – نمی‌تواند در طول زمان سفر کند و یا جهان را به سلطه درآورد (حداقل تاکنون). در عوض، این هوش مصنوعی پیشگو می‌تواند تنها حدس بزند هرکس در چند دقیقه آینده چه کاری انجام خواهد داد. تا زمانی که چند دقیقه بعد قطعا شامل پخت و پز بوده و چند دقیقه گذشته نیز شامل آشپزی باشد.

خوب ، ما می‌خواهیم مسئله را برای شما بشکافیم: دانشمندان یک هوش مصنوعی پیش بینی کننده ی سالاد و صبحانه ایجاد کرده اند. تحقیقات جدیدی که در کنفرانس IEEE در مورد دیدگاه رایانه و تشخیص الگو در اوایل ماه جاری ارائه خواهد شد، جزئیات الگوریتم یادگیری ماشینی را که با دیدن ساعت‌ها فیلم از تهیه سالاد و غذاهای صبحانه آموزش داده شده را توضیح می‌دهد. اکنون این هوش مصنوعی می‌تواند هنگامی‌که کسی شروع به درست کردن سالاد می‌کند چند مرحله بعد از انواع دستور العمل‌های سالاد را پیش بینی کند.

دانشمندان در پشت این الگوریتم آینده‌ای را پیش بینی می‌کنند که دستگاه‌های هوشمند خانه می‌توانند آنچه که انجام می‌دهید را شناسایی کنند و به طور خودکار به شما کمک کنند. شاید بلندگوی هوشمند شما بتواند به شما یادآوری کند که شما یک گام از یک دستور غذا را انجام داده‌اید، یا یک اجاق بلوتوثی در آینده ممکن است گرما را همزمان که هر ماده را در قابلمه قرار می‌دهید، تنظیم کند. به طور خلاصه، آشپزخانه شما ممکن است دقیقا چگونگی استفاده از آن را پیش بینی کند.

این بدان معنا نیست که ماشین‌ها توانایی تشخیص اهداف مردم را به عنوان موجود آگاه را بدست آورده‌اند. در عوض، این الگوریتم یادگیری ماشین به سادگی آموخته است که مراحل بعدی یک فرایند ( در حال حاضر فقط محدود به صبحانه یا سالاد) را بر اساس آنچه که قبلا انجام شده است را پیش بینی کند.

در حال حاضر، سیستم  هوش مصنوعی هنوز به کمک نیاز دارد: یک نفر باید  ۲۰ تا ۳۰ درصد از ویدیوها را برای انجام کارها تگ  کند. اگر شروع اولیه انجام شود و هوش مصنوعی مجبور به پیش بینی بیش از چند دقیقه در آینده نباشد، هوش مصنوعی قادر به پیش بینی حرکت بعدی یک نفر در حدود ۴۰ درصد از موارد امتحانی است. در حال حاضر این عدد بزرگی نیست. محققان در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح دادند که آستانه برای این سطح دقت، حدود ۳ دقیقه در آینده درنظر گرفته شده است. فراتر از آن، دقت الگوریتم تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد.

اما از آنجایی که ، هوش مصنوعی پردازش گرای پیش بینی کننده ی آینده، فناوری جدیدی است، محققان یک پیش بینی طولانی مدت را “هر چیزی بیش از چند ثانیه” تعریف می‌کنند. مطمئنا، توانایی‌های هوش مصنوعی پیش بینی کننده برای مدت دقیقه، پیشرفت قابل توجهی است ، حتی اگر روند هنوز بی عیب و نقص نباشد (و فقط برای فیلم‌های غذاهای صبحانه و سالاد کار می‌کند.)

البته، برای اینکه چنین سیستمی ‌کار کند، شما باید با راه اندازی انواع ابزارهای متصل به اینترنت در خانه خود کنار بیایید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید