رنگ خودرو و پیشرفت تکنولوژی در سالهای آینده - تکفارس 
رنگ خودرو و پیشرفت تکنولوژی در سالهای آینده - تکفارس 
رنگ خودرو و پیشرفت تکنولوژی در سالهای آینده - تکفارس 

رنگ خودرو و پیشرفت تکنولوژی در سالهای آینده

سید محمد معلمی
۸ تیر ۱۳۹۷ - 18:00
رنگ خودرو و پیشرفت تکنولوژی در سالهای آینده - تکفارس 

شرکت تأمین قطعات خودرو به نام BASF اعلام کرده که اگر شخصی در آمریکای شمالی زندگی می‌کند و قصد دارد در سال ۲۰۲۲ خودرویی را خریداری کند، بهتر است رنگ آن وسیله آبی باشد زیرا رنگ آن زمان بر اساس علایق انسانها و سفرهای فضایی، این رنگ می‌باشد.

ممکن است انجام چنین کاری از نظر شما بی‌معنی باشد ولی واقعیت این است که در پس پرده چنین ادعاهایی تحقیقات زیادی توسط شرکت BASF انجام شده است.

مهندسان طراحی آلمانی به صورت سالانه نتایج تحقیقات خود را در معرض دید یکدیگر قرار می‌دهند تا رنگی که بیشترین تقاضا دارد را انتخاب نمایند و سپس آن را در کلکسیون ترند خودروها که هر سال برگزار می‌شود، نمایش دهند.

آنها در نهایت ۶۵ رنگی که فکر می‌کنند محبوبیت بیشتری در مناطق مختلف جهان از جمله آسیا اقیانوسیه، آمریکای شمالی، اروپا، خاورمیانه و آفریقا دارند را برمی‌گزینند.

اگرچه بنا بر ادعای رقیب BASF یعنی صنایع ‌PPG، یک‌چهارم خودروهایی که امروزه فروخته می‌شوند به رنگ سفید هستند، ولی کلکسیون ترند خودروها نشان می‌دهد که سفید به زودی محبوبیت خود را به آبی واگذار می‌کند و حتی جای دیگر رنگ‌های موردعلاقه انسانها مانند مشکی و نقره‌ای را هم خواهند گرفت.

بر خلاف ادعای PPG مبنی بر فروش بیشتر خودروهای سفید رنگ، مدیرعامل این شرکت یعنی جین هارینگتون در مصاحبه‌ای که ابتدای سال جاری میلادی داشت به مجری برنامه Roadshow`s Editor-in-Chief، تیم استیونس اعلام کرد که رنگ آبی به زودی در سالهای آینده به رنگ محبوب انسانها برای خرید خودرو تبدیل خواهد شد.

او می‌گوید: شرکت‌های خودروسازی باید رنگ محصول خود را بر اساس رنگی انتخاب کنند که در سالهای آتی محبوبیت بیشتری خواهند داشت و شیوه انتخابی آنها باید با ترند BASF تطابق داشته باشد. بنابراین آبی در حال کسب محبوبیت است زیرا داده‌های ما چنین چیزی نشان می‌دهند.

بر اساس اعلام BASF، علاقه مردم به انتخاب رنگ آبی، با نوری که از دستگاه‌های تلفن همراه ساطع می‌شود نیز در ارتباط است.

فروش سهام خودرو نیز در حال تأثیرپذیری از روند انتخاب رنگ ماشین‌ها است و از آن جایی که معامله وسایل نقلیه دیگر به صورت لیزینگی نخواهد بود و افراد دوست دارند تا خودشان مالک خودرو باشند، رنگ تأثیر بسیاری بر جوش خوردن معاملات خواهد داشت زیرا در سطح جهانی رنگ خودرو یک فاکتور بسیار مهم به شمار می‌رود.

رنگ قرمز بسیار تیره که در نگاه بسیاری از افراد رنگ فعال و زندگی بخشی است و داده‌های BASF نیز چنین چیزی را تأیید می‌کنند، گفته می‌شود به عنوان رنگ محبوب سالهای آتی خودروها انتخاب شود زیرا ظاهر بسیار جذابی دارد.

هوشمند شدن خودروها نیز بر روند انتخاب رنگ ماشین‌ها بی‌تأثیر نیست. البته نه به خاطر ظاهر، بلکه مواد شیمیایی که این نوع وسایل نقلیه دارند، باید رنگی را انتخاب کنیم تا سیستم رادار آن به خوبی دیده شود. به علاوه، رنگ باید به گونه‌ای باشد که از گرم شدن بیش از حد خودرو جلوگیری کند زیرا در مناطق دارای اقلیم گرم، داغ کردن خودروها به یک امر شایع تبدیل خواهد شد.

در دیگر جاهای دنیا نیز مانند آسیا، ترند رنگ‌ها متفاوت است. برای مثال در این قاره، شرکت BASF پیش‌بینی کرده که به خاطر برخورد بیشتر انسانها با هوش مصنوعی در این کشورها، رنگ خاکستری متالیک محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

برای مناطق اروپا، خاورمیانه و آفریقا، شرکت BASF می‌گوید که رنگ زغالی خواهان بیشتری خواهد داشت زیرا ترکیبی از زندگی انسانی و تکنولوژی را القا می‌کند.

بر اساس تحقیقاتی که دو شرکت BASF و PPG انجام داده‌اند، اگر پیش‌بینی آنها درباره آینده رنگ خودروها درست از آب درآمد، نباید تعجب کنیم زیرا رنگ‌های سفید و خاکستری مدت زیادی است که خواهان بسیاری دارند و حتی برای تنوع نیز که شده، انسانها به دنبال جایگزین این دو رنگ خواهند رفت تا بتوانند سلطه سفید و خاکستری را بر بازار خودرو به پایان رسانند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید