وجود باگ در نرم‌افزار پیام‌های سامسونگ - تکفارس 
وجود باگ در نرم‌افزار پیام‌های سامسونگ - تکفارس 
وجود باگ در نرم‌افزار پیام‌های سامسونگ - تکفارس 

وجود باگ در نرم‌افزار پیام‌های سامسونگ

سید محمد معلمی
۱۰ تیر ۱۳۹۷ - 17:45
وجود باگ در نرم‌افزار پیام‌های سامسونگ - تکفارس 

گوشی‌های پیشرفته، برخی اوقات کارهای عجیب و غریبی می‌کنند ولی این اتفاقات زمانی نگران‌کننده می‌شوند که بدانیم ممکن است داده‌های شخصی مانند تصاویر برای دیگران ارسال شود.

نرم‌افزار پیام‌های سامسونگ چیست؟

نرم‌افزار پیام‌های سامسونگ (Samsung Messages) نوعی اپلیکیشن ارتباطی است که در بیشتر محصولات این کمپانی کره‌ای وجود دارد. این اپلیکیشن به کاربر اجازه می‌دهد تا برای هر کسی که می‌خواهد با یک شماره موبایل پیام ارسال کند. برخی از قابلیت‌های آن امکان مسدودسازی پیامها، جستجو در پیام‌ها و استفاده از آن روی گوشی‌های چند سیمکارته می‌باشد.

برای اینکه از این نرم‌افزار استفاده کنید، باید به آن اجازه دهید تا به گالری گوشی شما دسترسی داشته باشد. به علاوه، خودِ سامسونگ نیز برای دسترسی به اطلاعات مخاطبین نیاز به اجازه شما دارد.

باگ در نرم‌افزار پیام‌های سامسونگ

به تازگی در این اپلیکیشن نوعی باگ پیدا شده که بدون اجازه شما، تصاویرتان را برای مخاطبانتان ارسال می‌کند. در این‌باره نیز گزارش‌هایی شنیده شده که بر این اساس برخی یک عکس و برخی نیز کل گالری تصاویرشان به اعضای دفترچه تلفن فرستاده شده است. وجود این باگ زمانی مطرح شد که یکی از کاربران این اپلیکیشن در Reddit شکایت کرد.

این کاربر در Reddit نوشت: شب گذشته ساعت ۲:۳۰، فهمیدم که تمام عکس‌های گالری از طریق نرم‌افزار پیام‌های سامسونگ به شخص دیگری ارسال شده بود در حالی که از قبل هم برای این کار برنامه‌ریزی نکرده بودم. چرا باید چنین چیزی رخ دهد؟

در ابتدا، به نظر نمی‌رسید که این باگ در دیگر گوشیها نیز وجود داشته باشد ولی پس از اینکه در Reddit این شکایت روزبه‌روز بیشتر شد، مشخص گردید که این باگ همگانی است. برخی از شبکه‌هایی که کاربران آنها از این باگ رنج می‌برند، T-Mobile و AT&T هستند. گوشی‌های موجود روی این شبکه‌ها نیز گلکسی اس ۹، گلکسی اس ۹ پلاس و گلکسی نوت ۸ می‌باشند.

هنوز گزارشی در مورد منشأ این باگ منتشر نشده و سامسونگ نیز از تاریخ ۲۹ ژوئن نظری در این‌باره نداده است.

چگونه این باگ را از بین ببریم؟

برخی از کاربران بر این باورند که بهترین کار، اجازه ندادن به اپلیکیشن برای دسترسی به حافظه داخلی گوشی است. برای این کار، به تنظیمات گوشی گلکسی خود رفته و سپس قسمت نرم‌افزارها را باز کرده و اپلیکیشن پیام‌های سامسونگ (Samsung Messages) را پیدا کنید. سپس از قسمت دسترسی‌ها (Permissions)، حافظه داخلی (Storage) را غیرفعال نمایید. اگرچه کار باعث می‌شود دیگر Samsung Messages به صورت راندوم برای دیگران گالری و تصاویر افراد را ارسال نکند، ولی همچنین سبب خواهد شد تا دیگر نتوان با برای دیگران نیز عکسی ارسال شود.

به عنوان یک راهکار دیگر، کاربران می‌توانند گزینه آپدیت خودکار را خاموش کنند هرچند این اقدام ممکن است نتیجه‌بخش نباشد.

در نهایت، بهترین کار این است که تا زمان برطرف شدن مشکل اپلیکیشن Samsung Messages، از نرم‌افزار دیگری استفاده کنید تا سامسونگ این باگ را از بین ببرد. اپلیکیشنی که می‌توانند جایگزین خوبی برای Samsung Messages باشد، Android Messages نام دارد که نسخه دسکتاپ آن نیز وجود دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید