Pseudo AI چیست؟ - تکفارس 
Pseudo AI چیست؟ - تکفارس 
Pseudo AI چیست؟ - تکفارس 

Pseudo AI چیست؟

پوریا اسدی
۱۸ تیر ۱۳۹۷ - 12:00
Pseudo AI چیست؟ - تکفارس 

گسترش هوش مصنوعی برای جایگزینی با انسان به نظر آسان نمی‌رسد. یافته‌ها حاکی از آن است که برخی از شرکت‌های استارت آپ و فناوری ترجیح می‌دهند که افرادی در پشت برچسب جعلی هوش مصنوعی کار ‌کنند، زیرا استخدام نیروی کار ارزان تر از ساخت این فناوری از ابتدا است.

اخیرا مفهوم Pseudo AI افزایش یافته است.  گرگوری کبرگر، مدیر عامل شرکت ReadME می‌گوید:

استفاده از انسان برای انجام کار، به شما اجازه می‌دهد تا از چالش‌های فنی و توسعه کسب و کار خود عبور کنید. این به معنی افزایش بازده نیست، اما به شما اجازه می‌دهد چیزی را بسازید و از مرحله ی سخت ابتداییی بگذرید.

یک مقاله اخیر توسط وال استریت ژورنال گزارش می‌دهد که بسیاری از توسعه دهندگان برنامه‌های شخص ثالث از افراد برای جست وجو در پیام‌های شخصی افراد به جای هوش مصنوعی از استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، Edinson Software، یک شرکت مستقر در سن خوزه، به مهندسان “مصنوعی” خود اجازه داد تا ایمیل‌های شخصی کاربران را به منظور بهبود ویژگی‌های پاسخ هوشمندانه اسکن کنند.

این اولین مورد نبود. بر اساس گزارش گاردین در سال ۲۰۰۸، شرکتی به نام Spinvox در مراکز تماس در خارج از کشور به جای استفاده از هوش مصنوعی، انسان‌ها را به کار گرفت تا پیام‌های صوتی تهدیدآمیز را به پیام‌های متنی تبدیل کند.

براساس گزارش بلومبرگ در سال ۲۰۱۶، انسان‌ها وانمود می‌کنند که برای سرویس‌های برنامه ریزی تقویم مثل X.ai و Clara ربات چت کننده هستند. وضعیت به حدی سخت بود که کارگران مجبور به ۱۲ ساعت کار در روز بودند و آرزو داشتند که با ربات‌ها جایگزین شوند.

این شبه هوش مصنوعی نه تنها توسط تازه کارها استفاده شده است، بلکه غول‌های فناوری مانند فیسبوک نیز به افزایش آن کمک کرده‌اند. دستیار مجازی فیسبوک برای مسنجر نیز حتی پس از سرمایه گذاری شدید در هوش مصنوعی، به انسان تکیه دارد.

یک شرکت به نام Scale گروهی از کارگران را به نام “Scalers” ارائه می‌دهد که برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی و ماشین‌های خودگردان استفاده می‌شوند. اما، در موارد دیگر، اکثر شرکت‌ها در زمینه فنآوری استاد هنر وانمود کردن شده‌اند به طوری که به سرمیه گذاران خود در مورد استفاده‌ی هوش مصنوعی برای خودکار کردن پروسه‌ی کار دروغ می‌گویند و از انسان‌ها برای کارهای خودکار استفاده می‌کنند.

فکر کردن به اینکه هوش مصنوعی  صنعت ما را افزایش داده و به زودی روبات‌ها جایگزین انسان‌ها خواهند شد.، چیزی به جر یک تقلید نیست.

با توجه به تلاش گوگل برای افزودن تفاوت‌های شگفت انگیز و ایجاد دستیاری مانند انسان، تفاوت قائل شدن بین صدای انسانی ربات‌ها سخت خواهد بود که این امر فرصت‌های بیشتری برای شرکت‌ها برای آمیختن شبه هوش مصنوعی می‌دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید