شایعاتی پیرامون پردازنده و GPU گلکسی اس ۱۰ - تکفارس 
شایعاتی پیرامون پردازنده و GPU گلکسی اس ۱۰ - تکفارس 
شایعاتی پیرامون پردازنده و GPU گلکسی اس ۱۰ - تکفارس 

شایعاتی پیرامون پردازنده و GPU گلکسی اس ۱۰

سید محمد معلمی
۱۹ تیر ۱۳۹۷ - 18:30
شایعاتی پیرامون پردازنده و GPU گلکسی اس ۱۰ - تکفارس 

بر خلاف این مسئله که احتمال نمی‌رود تا پیش از ماه فوریه سال آتی میلادی از تصاویر، جزئیات و مشخصات فنی گلکسی اس ۱۰ اطلاعاتی کسب کنیم، ولی بازار شایعات در مورد ظاهر ماژول دوربین و روش جدید بازگشایی قفل صفحه نمایش بسیار داغ است. ضمن اینکه به تازگی Ice Universe نیز نوع پردازنده را به این لیست اضافه کرده است.

بر اساس اطلاعات درستی که در اینترنت وجود دارد، پردازنده پیشرفته و تازه تولید شده سامسونگ را باید اکزینوس ۹۸۲۰ بدانیم. از نظر CPU، این پردازنده احتمالاً از ۸ هسته بهره ببرد و سازه آن نیز بخشی از سازه DynamIQ 2+2+4 باشد. این اطلاعات نشان می‌دهد که در پردازنده اکزینوس ۹۸۲۰، دو هسته بزرگ اکزینوس M4 داشته باشیم که سبب می‌شود تا سرعت آن به ۳٫۳ گیگاهرتز برسد. به علاوه پیش‌بینی می‌شود که دو هسته معمولی Cortex-A75/A76 در آن شاهد خواهیم بود. ضمن اینکه چهار هسته Cortex-A55 که قدرت کمتری دارند و سایز آنها نیز کوچکتر است نیز باعث تکمیل شدن محتویات این پردازنده خواهد شد.

در کنار تمام اینها، یک GPU جدید به نام Mali-G76 MP18 وجود خواهد داشت. این GPU که شباهت زیادی به Mali-G72 دارد و انتظار می‌رود به همان مقدار نیز مورد استقبال واقع شود، ۱۸ هسته خواهد داشت. اگرچه این تعداد هسته می‌تواند گام بزرگ و شاید هم غیرممکنی پنداشته شود، ولی باید بگوییم که این GPU اولین قطعه‌ای است که سازه ARM دارد که در کنار پردازنده ۷nm کار می‌کند. این اتفاقات در کنار یکدیگر یعنی عملکرد بسیار سریع و بهتر در گوشی گلکسی اس ۱۰٫

بر اساس این گزارشات و خبرها، سامسونگ به طور جدی از ابتدای سال جاری تصمیم گرفته تا GPUهای موردنیاز خود را تولید نماید ولی به نظر نمی‌رسد تا پیش از نیمه دوم سال ۲۰۱۹ تجاری‌سازی شوند. اگرچه در صورتی که اطلاعات درست باشند، سامسونگ می‌خواهد ابتدا GPUهای تولیدی خود را در دستگاه‌های معمولی قرار دهد تا درآمد این شرکت از این نظر تا حدودی تأمین شود ولی به طور کلی، نمی‌توانیم ادعا کنیم که GPU پیشرفته‌ای برای گلکسی اس ۱۰ و یا دیگر پرچمداران سامسونگ آماده به این زودی‌ها آماده خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید