آیفون ۹: برترین ویژگی‎های مورد انتظار - تکفارس 
آیفون ۹: برترین ویژگی‎های مورد انتظار - تکفارس 
آیفون ۹: برترین ویژگی‎های مورد انتظار - تکفارس 

آیفون ۹: برترین ویژگی‎های مورد انتظار

پوریا اسدی
۲۸ تیر ۱۳۹۷ - 15:00
آیفون ۹: برترین ویژگی‎های مورد انتظار - تکفارس 

اپل قصد دارد سه مدل جدید از آیفون را در پاییز عرضه کند که یکی از آن‌ها به عنوان یک پیشنهاد مقرون به صرفه خواهد بود، در حالی که دو گوشی دیگر به عنوان جانشین‌های واقعی برای آیفون X هزار دلاری خدمت خواهند کرد. به طرز عجیبی این آیفون ارزان قیمت به دستگاه هیجان انگیزی تبدیل شده است آن هم به خاطر طراحی بدون حاشیه با بدنه با کیفیت و قیمت آن است و اجازه دهید رنگین کمانی از گزینه‌های رنگی در هنگام عرضه‌ی آیفون ۹ را هم فراموش نکنیم.

شایعه شده است که آیفون ۹ دارای یک صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی با طراحی بدون حاشیه است که همانند آیفون X دارای بریدگی ناچ برای اسکنرهای سه بعدی چهره و Face ID خواهد بود .علاوه بر این، قاب پشت آن نیز از جنس شیشه برای شارژ بی سیم است که یکی دیگر از ویژگی‌های خوب برای تلفن همراه با بودجه کم به نظر می‌رسد. صحبت‌های زیادی در مورد این موضوع وجود دارد، بنابراین اجازه دهید بهترین ویژگی‌های شایعه شده که انتظار دیدن آن، در زمان عرضه ی آیفون در پاییز داریم را بررسی کنیم.

طراحی بدون حاشیه

آیفون ۹: برترین ویژگی‎های مورد انتظار - تکفارس 

در حالی که در سال گذشته، آیفون X تنها گوشی اپل بود که یک طراحی جدید داشت؛ با توجه به این موضوع که آیفون ۸ و ۸ پلاس نسبت به نسل‌های گذشته تقریبا تغییر نکرده بودند، انتظار می‌رود که هر سه مدل آیفون در سال جاری، صفحه نمایش ۱۹٫۵:۹، حاشیه کم و بریدگی ناچ داشته باشند. صحبت از حاشیه شد، یک پرینت ۳ بعدی مدل بدنه‌ی آیفون که ظاهرا مبتنی بر طرحهای ۳D CAD است، حاشیه‌های ضخیمی‌‌ را به نمایش می‌گذارد. ، اما به یاد داشته باشید که هنوز صحبت در این مورد زود است، بنابراین این واحدهای ساختگی، حتی اگر هم براساس نقشه‌های CAD باشد باز هم ممکن است به طور کامل نشان‌دهنده‌ی طرح نهایی گوشی نباشد.

البته جای تعجب نیست اگر آیفون ارزان قیمت حاشیه‌ی بیشتری نسبت به مدل‌های پریمیوم آیفون XI  و  XI Plus داشته باشد،. چرا؟ خوب، این آیفون قرار است ارزانتر از همه‌ی آنها باشد، بنابراین ما انتظار نداریم که ظاهر این گوشی با مدل‌های پریمیوم تقریبا یکسان باشد. آیفون ۹ به جای OLED، از یک صفحه نمایش ال‌سی‌‌دی بهره خواهد برد و این می‌تواند عاملی برای نعیین اندازه‌ی حاشیه باشد. اگر چه، از سوی دیگر، LG G7 به تازگی ثابت کرده که شما می‌توانید حاشیه‌های کناری کمی را در ‌‌یک صفحه LCD داشته باشید. اپل باید راه را برای خمیدگی پنل‌ها در طرفین بیابد تا بتواند مانند حالت صاف به خوبی عمل کند.

صفحه‌نمایش فوق‌العاده روشن

آیفون ۹: برترین ویژگی‎های مورد انتظار - تکفارس 

شایع شده که آیفون ۹ از تکنولوژی صفحه نمایش Full-JDI استفاده می‌کند. در حالی که یک صفحه نمایش OLED نیست، اما برای کمی ‌‌خمیدگی مناسب است به علاوه حاشیه‌ها و اتصال مدار در پایین پنل به حداقل کاهش می‌یابد و باعث ایجاد صفحه نمایش تمام صفحه می‌شود.

ادعا شده که آیفون ۹ یک برگ برنده ی دیگر در آستین دارد و این فناوری است که در حال حاضر در جدیدترین پرچم دار LG دیده می‌شود. این تکنولوژی با نام +MLCD در G7، یک پیکسل سفید اضافی را به نقاط مرسوم قرمز، سبز و آبی اضافه می‌کند، به طوری که نور پس زمینه  به جای فیلتر کردن سه رنگ که باعث هدر رفتن منابع می‌شود، به طور مستقیم با نور سفید به نمایش گذاشته می‌شود. این بدان معنی است که در شرایط عمومی، صفحه نمایش می‌تواند سطوح بسیار بیشتری از روشنایی را تولید کند و همچنین انرژی کمتر را نسبت به ماتریس‌های معمولی RGB مصرف کند. به عنوان مثال، LG G7 می‌تواند روشنایی خود را تا ۱۰۰۰ نیت، البته برای دوره‌های نسبتا کوتاه، بالا ببرد.

یکی دیگر از شایعات جالب در مورد صفحه نمایش آیفون ۹ ادعا می‌کند که ممکن است لمس سه بعدی نداشته باشد اما این آیفون جدید یک لایه جدید مرموز دارد. بر اساس تحلیلگر مشهور Ming-Chi Kuo از KGI Securities، صفحه نمایش آیفون ۹ دارای یک لایه سنسور نازک اضافی است که می‌تواند به قیمت بالاتر آن منجر شود. اینکه اپل در حال برنامه ریزی برای انجام چه کاری است و آیا این به معنی تقلیدی از لمس سه بعدی در مدل LCD آیفون است یا چیز دیگری، باید منتظر بمانیم و نتیجه را ببینیم. این تحلیلگر می‌گوید که اپل در عوض استفاده از تکنولوژی درون سلولی فعلی که لایه لمسی را در صفحه نمایش ادغام می‌کند، به فناوری سنسور شیشه ای (CGS) برای آیفون ۲۰۱۸ می‌پردازد. مزایای CGS، صرف نظر از کاهش هزینه‌های تولید، این است که براساس گزارشات، پنل هر چند که کمی‌ ضخیم‌تر می‌شود اما سبک تر و با دوام‌تر خواهد بود.

Face ID

آیفون ۹: برترین ویژگی‎های مورد انتظار - تکفارس 

Face ID یکی از جالب‌ترین (و اغلب تفرقه افکن بین طرفداران) ویژگی‌های جدیدی بود که در سال گذشته در آیفون X عرضه شد، جایگزین Touch ID که از مجموعه ای از دوربین‌ها و سنسورها برای ایجاد یک اسکن قابل اعتماد سه بعدی از صورت شما استفاده می‌کند ، بنابراین شما می‌توانید گوشی را فقط با نگاه شدن به آن باز کنید و همچنین در انیموجی سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جالب است بدانید تکنولوژی پیشرفته اسکنر سه بعدی چهره در آینده‌ی نزدیک به ارزان ترین مدل آیفون راه خواهد یافت، چرا که این فقط یک دوربین جلو در گوشی نیست. این چیزی است که اپل آن را دوربین TrueDepth می‌نامد که از یک پروژکتور نقطه‌ای، یک سری منبع نور، نور محیط،  سنسور مجاورت و یک دوربین مادون قرمز برای ایجاد یک اسکن سه بعدی دقیق از چهره شما استفاده می‌کند. این تکنولوژی ارزان نبوده و این کار به آسانی انجام نمی‌شود.

هنوز  شانسی وجود دارد که آیفون ۹ ممکن است از یک نسخه ی متفاوت و ارزانتر دوربین TrueDepth که در آیفون X عرضه شده، استفاده کند، اما باز هم تاکید می‌کنیم که اگر هزینه تولید این دوربین نسبت به سال گذشته کاهش یافته باشد، ما ممکن است این تکنولوژی را در مدل ارزان قیمت آیفون در سال جاری ببینیم.

رنگین کمانی از گزینه‌های رنگی

آیفون ۹: برترین ویژگی‎های مورد انتظار - تکفارس 

با توجه به متخصصین معتبر OnLeaks، مهندسان اپل در حال حاضر برای آیفون امسال، گزینه‌های رنگی “سفید، سیاه” (احتمالا فضای خاکستری)، خاکستری (خاکستری کم رنگ)، قرمز، آبی، زرد، نارنجی را آزمایش می‌کنند که البته ممکن است بعضی از این رنگ‌ها بعد از عبور از مرحله ی نمونه‌ی اولیه کنار گذاشته شوند. اما حتی اگر یکی یا دو رنگ از آن به لیست نهایی راه پیدا نکند، هنوز هم بیشتر از آن چیزی است که ما تاکنون در لیست گوشی‌های هوشمند اپل دیده‌ایم. البته به استثنای آیفون ۵c، که در پنج رنگ با بدنه ی  پلاستیکی (سبز، آبی، زرد، صورتی و سفید) عرضه شده است.

جالب‌تر این است که ممکن است این پالت غنی از رنگ فقط برای آیفون ۹ باشد. ظاهرا، اپل هنوز خیال می‌کند این رنگهای زنده به اندازه کافی برای آیفون‌هایی با اعداد رومی‌‌ مناسب نیستند. خوب رنگ سفید، خاکستری و سیاه را نگه دارید، به ما آبی، قرمز، زرد و نارنجی را بدهید! ما نمی‌دانیم که چه تعداد از این رنگ‌ها پس از تکمیل شدن مرحله‌ی نمونه اولیه، خود را به خط پایان می‌رساند، اما ما آرزو می‌کنیم که حداکثر تعداد ممکن باشد. و چه می‌شود اگر تنها آیفون ارزانتر آن را داشته باشد؟ خوب، ما می‌گوییم این یکی از مزایای واضح نسبت به مدل‌های گران تر خواهد بود!

شما منتظر کدام مدل آیفون هستید؟ گزینه‌های رنگی جدید را ترجیح می‌دهید یا رنگ‌های سابق را؟ لطفا نظرات خود را با در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید