فراتر از کهکشان: نگاهی به شایعات Galaxy S10 سامسونگ - تکفارس 
فراتر از کهکشان: نگاهی به شایعات Galaxy S10 سامسونگ - تکفارس 
فراتر از کهکشان: نگاهی به شایعات Galaxy S10 سامسونگ - تکفارس 

فراتر از کهکشان: نگاهی به شایعات Galaxy S10 سامسونگ

پوریا اسدی
۳۰ تیر ۱۳۹۷ - 14:00
فراتر از کهکشان: نگاهی به شایعات Galaxy S10 سامسونگ - تکفارس 

یک سوال: چگونه جانشینی را برای  دو نسل از  محصولات خود را لرائه می‌دهید که در سال‌های متمادی به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند شناخته شده‌اند؟

مطمئنا، در حال حاضر شما به این نتیجه رسیده اید که ما در مورد نسل‌ مشهور گوشی‌های پرچم دار گلکسی S8 و S9  مشهور سامسونگ صحبت می‌کنیم و به درستی که شما برای پیدا کردن یک دستگاه بهتری اندرویدی نسبت به پیشنهادات سامسونگ در سال‌های اخیر با مشکل مواجه می‌شوید.

در حال حاضر، با توجه به موفقیت S8 و S9، جای شگفتی نیست که در اوایل سال آینده S10+، S10 ، و احتمالا سومین مدل (Galaxy S10 Pro؟) عرضه خواهد شد و امیدوارم گوشی هوشمند سامسونگ همچنان به موفقیت خود ادامه دهند.

اما در این مراحل اولیه در مورد این سه دستگاه چه می‌دانیم؟  به طرز شگفت انگیزی خیلی زیاد سایعات در رابطه با آن را شنیده‌ایم.

به طور خلاصه :

احتمالا سامسونگ سه نسخه مختلف Galaxy S10 را معرفی خواهد کرد.

Galaxy S10 مقرون به صرفه، اسم رمز “Beyond 0”:

  • صفحه نمایش تخت ۵٫۸ اینچ
  • اسکنر اثر انگشت در کنار
  • دوربین تکی
  • دوربین سلفی

Galaxy S10، اسم رمز “Beyond 1”:

  • صفحه نمایش ۶٫۱  اینچ اینفینیتی به انحنا در طرفین
  • اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش
  • دوربین سلفی تکی
  • دوربین عقب دوتایی (معمولی، تله فوتو)

+Galaxy S10 ، اسم رمز “Beyond 2”:

  • صفحه نمایش ۶٫۴۴ اینچ اینفینیتی با انحنا در طرفین
  • اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش
  • دوربین‌های سلفی دوتایی
  • دوربین عقب سه تایی (معمولی، تله فوتو، با زاویه دید باز)

طراحی

فراتر از کهکشان: نگاهی به شایعات Galaxy S10 سامسونگ - تکفارس 

به راحتی می‌توان گفت که سامسونگ طراحی کاملا شیشه ای در حال گسترش را  که در بین تمام گوشی‌های پرچم دار شایع است را استفاده می‌کند و ما بعید می‌دانیم که این غول کره‌ایی مدل‌های خود را از این طراحی محروم کند. بنابراین، با توجه به اینکه گمانه زنی ما هیچ مبنای رسمی‌ندارد اما فکر می‌کنیم که نسل پرچم دار S10  از طراحی تمام شیشه شایع در بین S8، S8 Plus، S9 Plus، S9، Note8، و قطعا Note 9 آینده استفاده خواهد کرد.

نسبت صفحه نمایش به بدنه

در حالی که در ابتدا شایع شد که نسبت صفحه نمایش به بدنه Galaxy S9 نسبت به Galaxy S8 به میزان زیادی بهبود می‌یابد اما در نهایت این بهبود تنها به میزان ۰٫۱٪ افزایش یافته است. به این ترتیب، ما به شایعات بدون حاشیه بودن S10 دل نمی‌بندیم. در بهترین حالت گوشی پرچم‌دار بعدی سامسونگ یک بهبود کوچک اما مهم را در نسبت صفحه نمایش به بدنه خواهد داشت. . باور کنید یا نه، S9 در حال حاضر یکی از کم حاشیه‌ترین دستگاه‌های اصلی موجود در بازار است که از آیفون X و بسیاری از نمایندگان بدون حاشیه‌ی سایر برندها پیشتازتر است، بنابراین هیچ شکی وجود ندارد که Galaxy S10 این روند را ادامه خواهد داد.

فراتر از کهکشان: نگاهی به شایعات Galaxy S10 سامسونگ - تکفارس 

اسکنر اثر انگشت

اکنون، بیایید نگاهی به اسکنر اثر انگشت بیاندازیم. مطمئنا تمام سه نسخه Galaxy S10، نسخه ی پایه، S10 معمولی و +S10 پریمیوم از یک سنسور بیومتریک استفاده خواهند کرد، اما این رویکرد در هرکدام متفاوت خواهد بود. نسخه ی پایه ی ۵٫۸ اینچی Galaxy S10 احتمالا دارای یک اثر انگشت معمولی است که می‌تواند در کنار دستگاه بر روی دکمه پاور قرار بگیرد. این همان چیزی است که سونی با خانواده Xperia Z5 آن را به نمایش گذاشته است. علاوه بر این، شایعات می‌گویند که مدل ۶٫۱ اینچی و ۶٫۴۴ اینچی دارای اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش -بسیار شبیه به دستگاه‌های جالب Vivo Nex- هستند. به نظر می‌رسد که ۲۰۱۹ همان سالی باشد که تکنولوژی مورد انتظار به دستگاه‌های جریان اصلی راه یابد و چه دستگاهی مناسب تر از سری پرفروش S سامسونگ است.

مقاومت در برابر آب

هنگامی‌که شما به گوشی‌های مقاومت در برابر آب عادت می‌کنید، به سختی می‌توانید به عقب برگردید. گواهینامه‌ی IP68 برای محافظت در مقابل آب و گرد و غبار احتمالا دوباره در Galaxy S10 به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اساسی گوشی‌های پرچم دار موجود خواهد بود.

فراتر از کهکشان: نگاهی به شایعات Galaxy S10 سامسونگ - تکفارس 

صفحه نمایش

همانطور که قبلا گفته شد، سه نسخه Galaxy S10 احتمالا در اوایل سال آینده منتشر خواهد شد.

نسخه مقرون به صرفه، از صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی استفاد می‌کند که خمیدگی نخواهد داشت و صفحه نمایش سنتی و معمولی‌تری را به کار خواهد گرفت. هنوز مشخص نیست که از کدام رزولوشن (+FHD  یا پنل +QHD) پشتیبانی خواهد کرد، اما ما با توجه به دلایل کاهش هزینه، به سمت پانل +FHD  رای می‌دهیم. نسبت تصویر احتمالا ۱۸:۹ باقی خواهد ماند و تکنولوژی نمایش Super AMOLED  همچنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

از یک چیز مطمئن هستیم – با توجه به پیشینه قوی سامسونگ در صفحه نمایش‌ها،  سری S10 به احتمال زیاد این روند را ادامه داده و یک تجربه عالی را ارائه می‌دهد.

فراتر از کهکشان: نگاهی به شایعات Galaxy S10 سامسونگ - تکفارس 

نسخه‌ی گران‌تر Galaxy S10 با یک صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی Super AMOLED با انحنا در دو طرف و رزولوشن +QHD مانند نسل فعلی این سری عرضه خواهد شد. همانطور که قبلا ذکر کردیم، خبر بزرگ در اینجا احتمالا اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش خواهد بود که استفاده از آن برای اولین بار در سامسونگ و دستگاه جریان اصلی روی خواهد داد.

در نهایت، +Galaxy S10 سال آینده دارای نمایشگر Super AMOLED با صفحه نمایش ۶٫۴۴ اینچی با رزولوشن +QHD و نسبت تصویر ۱۸:۹ خواهد بود. این گوشی همچنین دارای اسکنر اثر انگشت روی صفحه نمایش است که مانند نسخه‌ی Galaxy S10 خواهد بود. نیازی به گفتن نیست، این احتمالا یکی از نکات برجسته گوشی است.

سخت افزار

فراتر از کهکشان: نگاهی به شایعات Galaxy S10 سامسونگ - تکفارس 

به طور معمول، ما انتظار داریم که تمام نسخه‌های Galaxy S10 از تراشه‌های مختلف بر اساس منطقه‌ای که به فروش می‌رسند، استفاده کنند. به عنوان سنت، نسخه ایالات متحده از هر یک از این مدل‌ها از یک تراشه کوالکام  استفاده خواهد کرد، در حالی که چیپ اگزینوس ساخت خود سامسونگ می‌تواند در هر جای دیگری در جهان استفاده شود.

به طور خاص، شایعه‌ای ادعا می‌کند که  Snapdragon 855 به نسخه ی آمریکایی دستگاه نیرو می‌بخشد. در حالی که این تراشه هنوز کاملا مخفی است، یک دستگاه تست سونی که از این پردازنده استفاده می‌کند، توسط یک کاربر Reddit دیده شده است  و او برخی از بنچمارک‌های منتسب به آن را نشان می‌دهد. همانطور که می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید، Snapdragon 855 می‌تواند ۳۰۳۳ امتیاز در آزمون تک هسته ای و ۱۰۹۹۲ امتیاز در آزمون چند هسته‌ای بدست بیاورد. این نتایج به مراتب بهتر از معیارهای Geekbench  برای Snapdragon 845 بوده و از نظر بهره وری نزدیک به تراشه‌ی Bionic A11 اپل است، اما باید آن را با احتیاط مد نظر قرار ‌دهیم.

فراتر از کهکشان: نگاهی به شایعات Galaxy S10 سامسونگ - تکفارس 

در همین حال، تراشه‌ای که احتمالا در نسخه بین المللی Galaxy S10 به کار گرفته می‌شود، Exynos 9820  خواهد بود. واحد پردازنده گرافیکی بر روی برد توسط سامسونگ ساخته نخواهد شد، هرچند شایعه شده که این تولیدکننده که روی تراشه ی گرافیکی خود برای استفاده در آینده کار می‌کند اما نسل Galaxy S10 احتمالا دارای گرافیک ARM Mali G76 خواهد بود.

همچنین در مورد حافظه ی رم، نسخه‌های Galaxy S10 با صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی  و  +Galaxy S10  احتمالا از رم ۶ و ۸ گیگابایتی پستیبانی خواهند کرد، اما احتمالا رم در نسخه‌ی مقرون به صرفه‌ی Galaxy S10  ۴ یا ۶ گیگابایت خواهد بود.

در مورد حافظه‌ی ذخیره سازی، ۶۴ گیگابایت حافظه پایه برای همه نسخه‌ها احتمالا یک شرط مطمئن بوده و همچنین نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ موجود خواهد بود، و شاید هم حافظه ی ۵۱۲ گیگابایتی برای دو پرچم‌دار این سری در نظر گرفته شده باشد. احتمال پشتیبانی از میکرو اس‌دی نیز بسیار بالا است.

دوربین

یک، دو و سه، مهم نیست چه تعداد دوربین می‌خواهید، سامسونگ قصد دارد سری S10 را با نیازهای خاص شما مطابقت دهد. علاوه بر این، آن را برای کسانی که هنوز مجاب نشده‌اند که شما لزوما به یک دوربین تله در پشت دستگاه خود نیاز دارید نیز عرضه می‌کند.

Galaxy S10 با صفحه نمایش تخت و دوربین معمولی آن بسیار جالب نخواهد بود ، اما نسخه دوم و سوم دستگاه، Galaxy S10 و +Galaxy S10 با دو و سه دوربین در دسترس قرار خواهند گرفت. احتمال دارد که دوربین دوگانه‌ی Galaxy S10 دقیقا از رویکرد تکنیکی موجود در Note 8 و +S9  -دوربین معمولی و تله فوتو – استفاده کند.

فراتر از کهکشان: نگاهی به شایعات Galaxy S10 سامسونگ - تکفارس 

در همین حال، جالب ترین تنظیم ممکن در +Galaxy S10  غول پیکر پیدا می‌شود. این گوشی سه دوربین دارد که به احتمال زیاد معمولی، تله فوتو و لنز زاویه دید باز خواهد بود. نیازی به گفتن نیست، این تقریبا تمام سناریوهای ممکن که کاربر معمولی گوشی‌های هوشمند می‌تواند با آن مواجه شود را پوشش می‌دهد – یک لنز زاویه دید باز برای منظره‌های طبیعت، دوربین معمولی برای … چیزهای معمولی و یک راه حل تله فوتو برای نزدیک شدن به موضوع و افزایش تصاویر پرتره با بوکه‌های عمیق.

تا به این جای کار، این همه ی چیزی است که در مورد  دوربین‌های سری بعدی گلکسی می‌دانیم.

قیمت و تاریخ انتشار

قیمت

برای قیمت، ما فقط می‌توانیم پیش بینی کنیم که سه مدل Galaxy S10 ممکن است چه قیمتی داشته باشند. با کوچکترین دستگاه آینده شروع می‌کنیم که قطعا مقرون به صرفه ترین در این دسته است. در حالی که قیمت گذاری با توجه به این که سامسونگ تا حدودی از دستگاه‌های مقرون به صرفه منحرف شده، دشوار است، احتمالا قیمت این دستگاه  بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ دلار در هنگام عرضه خواهد بود تا بتواند با با جایگزین‌های ارزان‌تر از اپل رقابت کند.

سطح بعدی، S10 با صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی، احتمالا از قیمت  ۷۴۹٫۹۹ دلار برای نسخه پایه شروع خواهد کرد و تا زمانی که شما نسخه‌های ذخیره سازی بیشتری را بخواهید، بالا خواهد رفت. در نهایت، +Galaxy S10  از سطح قیمت ۸۴۹ دلار شروع شده و احتمالا تا ۱۰۰۰ دلار و یا بیشتر برای نسخه خاص آن بالا خواهد رفت.

تاریخ انتشار

ما برای تاریخ انتشار اواخر سال ۲۰۱۹ را برای این سه گوشی هوشمند در نظر گرفته‌ایم. به طور سنتی، سامسونگ در نمایشگاه CES در لاس‌وگاس گوشی پرچم داری را معرفی نمی‌کند، در حالی که از لحاظ تاریخی گزینه جدید از محصولات پرچم‌دار را در یک رویداد اختصاصی، یک یا دو روز قبل از برگزاری نمایشگاه MWC در بارسلونا معرفی می‌کند. این معمولا در پایان ماه فوریه اتفاق می‌افتد و هیچ دلیلی وجود ندارد که نسل Galaxy S10 با این روند متفاوت باشد.

با توجه به اینکه MWC 2019 در تاریخ ۲۵ تا ۲۸ فوریه ۲۰۱۹ برگزار می‌شود، پیش بینی می‌شود که نسل S10 در ۲۴ فوریه ۲۰۱۹ به نمایش درآید. این فقط حدس‌های ما است و یک یا دو روز طول می‌کشد و ما کاملا مطمئن هستیم شما شاهد موج بعدی Galaxy S سامسونگ در آن تاریخ خواهید بود.

آیا شما هم مشتاق خرید سری جدید پرچم‌دار سامسونگ هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید