کفش‌ فضایی خود را آماده کنید: تجربه‌ی VR سامسونگ شما را به اعماق فضا می­‌برد. - تکفارس 
کفش‌ فضایی خود را آماده کنید: تجربه‌ی VR سامسونگ شما را به اعماق فضا می­‌برد. - تکفارس 

کفش‌ فضایی خود را آماده کنید: تجربه‌ی VR سامسونگ شما را به اعماق فضا می­‌برد.

مصطفی اسماعیلیان
۲۸ تیر ۱۳۹۷ - 21:58
کفش‌ فضایی خود را آماده کنید: تجربه‌ی VR سامسونگ شما را به اعماق فضا می­‌برد. - تکفارس 

نود سال پیش دو انسان برای اولین بار در تاریخ بشریت قدم به ماه گذاشتند و سال دیگر پنجاهمین سالگرد این اکتشاف توسط ناسا برگزار خواهد شد اما فناوری جدید سامسونگ باعث شده تا این سالگرد با جشن‌های قبلی ناسا تفاوت زیادی داشته باشد.

کمپانی بزرگ سامسونگ پروژه‌ی شبیه‌ساز ۴ بعدی را آغاز کرده تا محیط ماه را با تمام جزییات وارد دنیای مجازی کند. به این ترتیب هرکس میتواند جا پای چند انسانی بگذارد که تجربه‌ی سفر به ماه را داشته اند.

قسمت اصلی این شبیه ساز را یک هدست واقعیت مجازی و گوشی هوشمند Galaxy S9 Plus تشکیل می‌دهد، البته این تمام بخش‌های شبیه ساز نیست.پروژه‌ی VR چهار‌بعدی سامسونگ بطور کاملا فعال با همراهی مرکز فضایی ناسا انجام می‌شود و ایده‌ای مانند شبیه‌ساز جاذبه آرگوس (ARGOS) برای فضانوردان دارد.

یک دکل شبیه ساز جاذبه‌ی فضا، همراه با لباس فضانوردی، تجهیزات VR و یک گوشی هوشمند Galaxy S9 Plus به ما امکان میدهد تا سطح ماه را از چشم اندازی متفاوت تجربه کنیم.

این یک فرصت برای ایجاد شور و اشتیاق برای فضانوردان آینده است

همانطور که به پنجاهمین سالگرد قدم گذاشتن بر روی ماه نزدیک می‌شویم، شرکت بزرگ ناسا بیشتر از هرکس دیگر هیجان زده است تا با استفاده از این تکنولوژی، نظر مردم را نسبت به تحقیقات فضایی به خصوص ماه جلب کند.

در این باره مدیر کل بخش ۸۳۷ سامسونگ در مصاحبه‌ای گفت:

این یک فرصت طلایی برای آنهاست (ناسا) تا فضانوردان را به کشف و سفر به فضا ترغیب کنند و از طرف دیگر، افتخار بزرگی برای ما است که تجربه ی قدم‌زدن در ماه، که تنها ۱۲ نفر آن را لمس کرده اند، وارد دنیای مجازی کنیم. ما عقیده داریم که این تجربه باید برای همه‌ی مردم به اشتراک گذاشته شود. همینطور این یک تجربه‌ی لذت‌بخش برای افراد جوان و مسن است که به علم، ریاضی، مهندسی و البته تکنولوژی علاقه دارند.

این فناوری در تاریخ شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ (۲۰ جولای ۲۰۱۹) بطور رسمی رونمایی خواهد‌شد. با تکفارس همراه باشید تا قدم‌به‌قدم به درون شبیه ساز فضایی سامسونگ نگاهی بیاندازیم.

خوش آمدی فضانورد!

از ابتدا تا انتهای برنامه شبیه ساز، تاکید میشود که شما بطور کامل کنترل فضاپیما را در دست دارید. “خوش آمدی فضانورد!” اولین جمله‌ ایست که بعد از ورود به اتاق اصلی شبیه ساز می‌شونید. اتاق اصلی به صورتی کاملا واقع گرایانه ساخته شده، دقیقا همانطور که در فیلم های علمی می‌بینیم!

در ابتدای ورود، باید تمام وسایل و متعلقات خود از جمله لباس را درون قفسه قرار داده و ویدیو کوتاه دستورالعمل های شبیه ساز را ببینید. سپس وقت پوشیدن لباس فضانوردی است.

کفش‌ فضایی خود را آماده کنید: تجربه‌ی VR سامسونگ شما را به اعماق فضا می­‌برد. - تکفارس 

شبیه ساز فضایی سامسونگ

لباس فضانوردی شبیه ساز توسط ناسا تولید شده و تا حدودی شبیه لباس غواصی است. شما میتوانید با کمک دو نفر از کارکنان، آن را به تن کنید. همچنین سنسورهایی روی لباس وجود دارند که تمام حرکات شما را ضبط و به شبیه ساز می‌فرستند. به این صورت میتوانید بدن و حرکات خود را درون فضای شبیه سازی شده زیر نظر داشته باشید. کاری که در خانه و با عینک‌های واقعیت مجازی قادر به انجام آن نیستید. کلاه فضانوردی مجهز به سیستم VR است. بعد از اینکه کلاه را روی سر خود قرار دهید، وارد فضای شبیه سازی شده‌ی یک فضاپیما خواهید شد.

 

سفر فضایی با پرش از سطح زمین و تکان های متداول آغاز می‌شود. این تکان ها با استفاده از دکل شبیه ساز جاذبه تولید می‌شوند. با گذشت زمان، جاذبه کم شده تا جایی که به صفر می‌رسد. شما خود را در فضایی بکر و ساکت خواهید یافت که کیلومترها از زمین فاصله گرفته اید. میتوانید روی سطح ماه قدم زده و پرچم خود را در هرجایی که خواستید به سطح ماه بزنید.

یکی از جالب‌ترین بخش های این شبیه ساز باران شهاب سنگ است. شما باید به سرعت تصمیم گرفته و در ۳۰ ثانیه وقتی که باقی مانده خود را به فضاپیما برسانید. تمام اجزای این بخش از صدا گرفته تا اتمسفر محیط به خوبی فراهم شده تا هرچه بیشتر حس واقع‌گرایانه را به تجربه ی شما اضافه کنند.

کفش‌ فضایی خود را آماده کنید: تجربه‌ی VR سامسونگ شما را به اعماق فضا می­‌برد. - تکفارس 

شبیه ساز فضای سامسونگ

 

بعد‌از اتمام سفر فضایی ۲۰ دقیقه ای، به اتاق اصلی شبیه ساز برمی‌گردید و بخاطر انجام این ماموریت دشوار، یک پیکسل لباس هدیه خواهید گرفت!

میتوان گفت این یکی از بهترین و کامل ترین تجربه های واقعیت مجازی است که در ۲۳ تیر ۱۳۹۸ (۲۰ جولای ۲۰۱۹) رونمایی خواهد‌شد. تجربه‌ی فضا برای تمام مردم، هدفی است که سامسونگ با کمک ناسا آن را دنبال میکند.

طبق گفته های سامسونگ، این فناوری در سال های آینده آپدیت‌های بیشتری دریافت خواهد‌کرد. بطوری که هربار میتوانید برای تجربه‌ای جدیدتر وارد این شبیه ساز شوید و از بخش‌های جدید آن لذت ببرید.

کفش‌ فضایی خود را آماده کنید: تجربه‌ی VR سامسونگ شما را به اعماق فضا می­‌برد. - تکفارس 

شبیه ساز فضایی سامسونگ

تجربه‌ی این شبیه ساز کاملا رایگان بوده و از تیرماه ۱۳۹۸ (جولای ۲۰۱۹) مصادف با پنجاهمین سالگرد فتح ماه توسط انسان بر روی عموم مردم باز است اما برای استفاده از آن مجبورید تا شهر نیویورک سفر کنید. درحال حاضر تنها یک دستگاه از این فناوری در ساختمان ۸۳۷ سامسونگ در حال راه اندازی است.

 برای رزرو بلیط میتوانید حضوری یا اینترنتی از وبسایت ۸۳۷ سامسونگ اقدام کنید.

نظر شما در مورد این فناوری چیست؟ بنظر شما واقعیت مجازی تا چه حد میتواند پیشرفت کند؟

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.