بهترین لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه + بررسی تخصصی - تکفارس 
بهترین لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه + بررسی تخصصی - تکفارس 
بهترین لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه + بررسی تخصصی - تکفارس 

بهترین لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه + بررسی تخصصی

سید محمد معلمی
۲۹ تیر ۱۳۹۷ - 20:15
بهترین لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه + بررسی تخصصی - تکفارس 

هیچوقت نباید لپ‌تاپ ارزان‌قیمت را با لپ‌تاپ بی‌کیفیت یکی دانست زیرا لپ‌تاپ‌هایی که قیمت پایینی دارند هیچ عیب و ایرادی بر آنها وارد نیست و تنها ارزششان به اندازه دیگر دستگاه‌ها نمی‌باشد. لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه کامپیوترهایی هستند که بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی، انتظارات شما را از یک رایانه برآورده می‌نمایند. در حالی که مدلهای گران‌قیمت به خاطر ظاهر و تبلیغات گسترده‌ای که در مورد آنها می‌شود دارای ارزش بالاتری هستند و باعث خواهند شد خریداران هزینه‌های اضافی و بعضاً گزافی را نیز متحمل گردند. ضمن اینکه ممکن است چنین لپ‌تاپ‌هایی باعث شگفتی دوستان شما شوند ولی می‌توانید همین کار را با نمونه‌های ارزان‌قیمت ولی با مشخصات فنی بالا نیز انجام دهید. با تکفارس همراه باشید تا با بهترین لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه آشنا شوید.

یک انتخاب ویژه

لپ‌تاپ ایسوس مدل: ذن‌بوک UX330UA

بهترین لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه + بررسی تخصصی - تکفارس 

چرا باید ذن‌بوک UX330UA را بخریم؟ این لپ‌تاپ سرعت بسیار بالایی دارد. جابجایی آن بسیار آسان است. قیمت این دستگاه نیز گران نیست. ضمن اینکه حافظه داخلی آن هم به ۲۵۶ گیگابایت می‌رسد.

ذن‌بوک UX330UA به درد چه کسانی می‌خورد؟ برای همه کاربرد دارد به غیر از گیمرها

قیمت ذن‌بوک UX330UA چقدر است؟ ۷۵۰ دلار

دلایل قرارگیری ذن‌بوک UX330UA در لیست لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه

ایسوس تا چند سال پیش به عنوان یکی از شرکت‌هایی شناخته می‌شد که لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه و ارزان‌قیمتی تولید می‌کند و حتی در این زمینه نیز بی‌رقیب بود ولی در طی ۵ سال اخیر، به خاطر افزایش کیفیت محصولات وادار شده است تا قیمت لپ‌تاپ‌هایش را زیاد کند. با این وجود، خط تولید ذن‌بوک به پرچمدار این کمپانی آمریکایی تبدیل شده و مدل UX330UA نیز با قیمت ۷۵۰ دلار، را می‌توان دستگاه ارزان‌قیمت این سری نامید.

شاید شما از یک لپ‌تاپی که قیمت آن کمتر از یک آیفون می‌باشد، انتظار چندانی نداشته باشید ولی این دستگاه در نوع خود یک شگفتی به حساب می‌آید. بدنه فلزی و ضخامت کمتر از ۰٫۶ اینچ سبب شده تا وزن آن نهایتاً به ۱ کیلو و ۳۰۰ گرم برسد. حتی آخرین نسخه این لپ‌تاپ از پردازنده Core i5 نسل هشت اینتل بهره می‌برد که این یعنی وجود قدرتی فوق‌العاده در زیر بدنه‌ای سبک. به علاوه، به خاطر وجود چنین پردازنده‌ای، ذن‌بوک UX330UA می‌تواند نسبت به دیگر رقبای خود با مشخصات فنی مشابه نیز برتری داشته باشد.

ذن‌بوک UX330UA به خاطر وجود یک صفحه کلید عالی و صفحه نمایش ۱۳ اینچی، یکی از بهترین نمونه‌ها در این زمینه می‌باشد. تاچ‌پد این لپ‌تاپ فضای مناسبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد و صفحه نمایش با رزولوشن ۱۰۸۰p و غیر لمسی آن نیز به گونه‌ای است که تصاویر در آن با کیفیت بالایی به نمایش در خواهند آمد. اگرچه این لپ‌تاپ یک محصول ۲ در ۱ نیست ولی نمایشگر ۱۳ اینچی آن حس استفاده از یک تبلت را به افراد القا خواهد کرد.

این لپ‌تاپ که دارای باتری ۵۴ واتی بر ساعت است، به خاطر وزن کم خود سبب نخواهد شد تا حین جابجایی مشکلی برای کاربر ایجاد شود. ضمن اینکه فرد استفاده‌کننده می‌تواند حدود ۵ ساعت و نیم با این دستگاه کارهای خود را انجام دهد که البته با اتخاذ استراتژی‌های محافظه‌کارانه هنگام کار کردن، می‌توان چند ساعت دیگر نیز به عمر باتری آن افزود.

ایسوس ذن‌بوک UX330UA از هر جهت فوق‌العاده است و به همین خاطر در لیست لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه قرار گرفته است.

بهترین مقرون به صرفه دم دست

لپ‌تاپ ایسر مدل: Aspire E 15

بهترین لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه + بررسی تخصصی - تکفارس 

چرا باید ایسر Aspire E 15 را بخریم؟ این لپ‌تاپ به خاطر عملکرد سریع و قیمت عالی و تنوع در نوع مشخصات فنی و سخت‌افزار، پتانسیل انتخاب شدن به عنوان یک دستگاه عالی را دارد.

Aspire E 15 به درد چه کسانی می‌خورد؟ آنهایی که یک لپ‌تاپ ویندوزی به تمام معنا با قیمت ارزان می‌خواهند.

قیمت Aspire E 15 چقدر است؟ ۳۸۰ تا ۸۰۰ دلار

دلایل قرارگیری Aspire E 15 در لیست لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه

معمولاً اینگونه است که هر چقدر یک محصول ارزان‌قیمت‌تر خریداری می‌کنید، حسی از درون به شما می‌گوید که صاحب محصول خوبی نشده‌اید ولی با Aspire E 15 چنین احساسی نخواهید داشت. مطمئناً این دستگاه با وزن تقریباً زیاد خود نسبت به مدلهای مشابه، سبب شگفتی شما شود ولی با عملکرد و سرعت قابل‌قبول این دستگاه، احتمالاً سنگینی آن را فراموش خواهید کرد.

پرداخت ۳۸۰ تا ۸۰۰ دلار و خرید لپ‌تاپی با پردازنده Core i5 نسل هشت و رم ۸ گیگی، می‌تواند شما را از خرید خود راضی نماید. ضمن اینکه شما امکان این را دارید تا نمونه‌ای از این لپ‌تاپ را خریداری کنید که از کارت گرافیک Nvidia MX150 بهره می‌برد تا بتوانید از آن به عنوان یک لپ‌تاپ گیمینگ نیز استفاده نمایید.

اگرچه ضخامت این لپ‌تاپ زیاد نیست ولی صفحه نمایش فول اچ‌دی و کنتراست فوق‌العاده به همراه باتری با دوام و صفحه کلید کارآمد، احساس رضایت از این دستگاه را در شما به وجود خواهد آورد. به علاوه، شما می‌توانید در صورت نیاز، رم و حافظه داخلی این لپ‌تاپ را نیز افزایش دهید بنابراین لازم نیست تا از همان ابتدا به سراغ مدل پیشرفته این دستگاه بروید.

لپ‌تاپ ایسر Aspire E 15 با قیمت پایین خود، دقیقاً همان لپ‌تاپ ویندوزی است که شما انتظار دارید و با وجود چنین دستگاهی، دیگر نیاز نیست تا هزینه اضافه‌ای پرداخت نمایید.

بهترین کروم‌بوک

لپ‌تاپ ایسر مدل: کروم‌بوک ۱۵

بهترین لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه + بررسی تخصصی - تکفارس 

چرا باید ایسر کروم‌بوک ۱۵ را بخریم؟ قیمت این لپ‌تاپ پایین است و توانایی انجام کارهای روزانه شما را با سرعت قابل‌قبولی دارد.

ایسر کروم‌بوک ۱۵ به درد چه کسانی می‌خورد؟ کسانی که یک لپ‌تاپ با مشخصات فنی مناسب ولی کارآمد می‌خواهند.

قیمت ایسر کروم‌بوک ۱۵ چقدر است؟ ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار

دلایل قرارگیری ایسر کروم‌بوک ۱۵ در لیست لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه

لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک که از سیستم عامل کروم بهره می‌برند، طی سالیان اخیر به محبوبیت بالایی رسیده‌اند که مدل ایسر کروم‌بوک ۱۵ یکی از آنهاست. این لپ‌تاپ دارای صفحه نمایش ۱۰۸۰p، پردازنده سریع اینتل و حافظه داخلی زیادی است که همه این امکانات را می‌توان با تنها ۲۰۰ دلار خریداری نمود. لازم به ذکر است که هیچ لپ‌تاپ ویندوزی را نمی‌توان با چنین قیمت پایینی پیدا کرد.

اگر به دنبال خرید لپ‌تاپ با قیمت مناسب هستید، کروم‌بوک‌ها انتخاب‌های خوبی می‌باشند. قیمت این سیستم‌ها به ندرت به ۵۰۰ دلار می‌رسد و گرانترین آنها پیکسل‌بوک گوگل است. قیمت پایین لپ‌تاپ ایسر کروم‌بوک ۱۵ محدودیت‌هایی با خود می‌آورد که ممکن است برخی از کاربران رغبت چندانی برای خرید آن نشان ندهند. ولی امکاناتی که سبب شده تا ایسر کروم‌بوک ۱۵ در لیست لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه قرار گیرد، صفحه نمایش با رزولوشن ۷۶۸*۱۳۶۶ پیکسل، رم ۲ گیگی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی فلش مموری می‌باشد که برای لپ‌تاپی با ارزش ۲۰۰ دلار قابل‌قبول است. البته نمونه جدیدتر آن که حدود ۴۰۰ دلار ارزش دارد، دارای بدنه آلومینیومی، پردازنده ۴ چهار هسته‌ای Pentium N4200، رم ۴ گیگی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی فلش مموری است.

یکی از مشکلات این لپ‌تاپ، صفحه نمایش ۱۵ اینچی آن می‌باشد و سبب خواهد شد تا نتوان به راحتی آن را جابجا کرد. به علاوه، باید بتوانید با سیستم عامل کروم کار کنید که نسبت به سیستم عامل ویندوز کارایی کمتری دارد و تنها زمانی به درد می‌خورد که یک اتصال اینترنت قدرتمند دارید.

بهترین لپ‌تاپ مقرون به صرفه گیمینگ

لپ‌تاپ دِل مدل: G3

بهترین لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه + بررسی تخصصی - تکفارس 

چرا باید G3 را بخریم؟ به خاطر اینکه لپ‌تاپ گیمینگی است که کمتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد.

G3 به درد چه کسانی می‌خورد؟ فقط و فقط گیمرها

قیمت G3 چقدر است؟ از ۷۵۰ دلار آغاز می‌شود

دلایل قرارگیری G3 در لیست لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه

اگرچه لپ‌تاپ‌های گیمینگ معمولاً قیمت‌های بالایی دارند، ولی دستگاه  G3شرکت دِل می‌تواند مثال نقض این دسته باشد. شما می‌توانید با پرداخت ۷۵۰ دلار، صاحب لپ‌تاپی بشوید که پردازنده Core i5-8300 اینتل، کارت گرافیک GTX 1050، رم ۸ گیگ و حافظه داخلی ۱ ترابایت هیبرید HDD دارد. ضمن اینکه در صورت نیاز، می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بیشتر، همه این امکانات را با پیشرفت‌هایی خریداری نمایید. لازم به ذکر است که تمام نمونه‌ها با صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰p IPS عرضه خواهند شد.

با عملکرد فوق‌العاده و وزنی سبک، G3 نسبت به دیگر رقبای خود قیمت بسیار مناسبی دارد. البته این لپ‌تاپ ضعف‌های خود را نیز دارد. برای مثال، صفحه نمایش آن از کیفیت بالایی برخوردار نیست که می‌توان با انجام برخی تنظیمات، کیفیت تصویر را افزایش داد. به علاوه، با مقایسه این دستگاه با دیگر مدلهای گیمینگ، متوجه می‌شوید که مقدار رم آن زیاد نمی‌باشد ولی این را هم می‌توان به خاطر قیمت پایین G3 نادیده گرفت.

ناگفته نماند که لپ‌تاپ‌های گیمینگ زیادی در بازار وجود دارند ولی نکته‌ای که هست این می‌باشد که هیچ‌کدام از آنها با قیمت پایین ۷۵۰ دلار به فروش نمی‌رسند.

بهترین لپ‌تاپ برای کارمندان

لپ‌تاپ دِل مدل: XPS 13 سال ۲۰۱۷

بهترین لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه + بررسی تخصصی - تکفارس 

چرا باید XPS 13 سال ۲۰۱۷ را بخریم؟ به خاطر قدرت، بدنه و ظاهر مدرن، این لپ‌تاپ فوق‌العاده می‌باشد.

چه کسانی باید XPS 13 سال ۲۰۱۷ را بخرند؟ تجار و هر کس که می‌خواهد کارهایش را با لپ‌تاپ ارزانتر از ۱۰۰۰ دلار انجام دهد.

قیمت XPS 13 سال ۲۰۱۷ چه‌قدر است؟ از ۸۰۰ دلار آغاز می‌شود

دلایل قرارگیری XPS 13 سال ۲۰۱۷ در لیست لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه

لپ‌تاپ‌های تجاری و لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه، معمولاً دو دسته کاملاً مشابه هستند. کارمندان به دنبال لپ‌تاپی هستند که پردازنده‌ای سریع، باتری بادوام و ظاهری شکیل دارد و البته قیمت آن نیز زیاد نباشد.

هر چقدر از نمونه سال ۲۰۱۸ این لپ‌تاپ تعریف می‌کنیم، ولی نباید ورژن سال ۲۰۱۷ آن را هم فراموش کنیم زیرا در XPS 13 سال ۲۰۱۷ پردازنده Core i3 شرکت اینتل وجود دارد که قیمت پایه آن حدود ۸۰۰ دلار می‌باشد. لازم به ذکر است که XPS 13 (2018) حداقل ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد.

اگرچه شاید به عقیده برخی XPS 13 سال ۲۰۱۷ ممکن است قدیمی شده باشد، ولی هنوز هم می‌توان عملکرد آن را ستود. این لپ‌تاپ سبک، سریع و بادوام است. ضمن اینکه تمام انتظارات شما را از یک لپ‌تاپ تجاری برآورده می‌کند.

مدل XPS 13 سال ۲۰۱۷ نیز دارای نمونه‌های مختلفی است به طوری که در نسخه نهایی آن، پردازنده Core i7 نسل هشت اینتل به چشم می‌خورد و نمونه‌های میان‌رده آن از پردازنده‌های Core i3 و Core i5 بهره می‌برند. اگر فقط به لپ‌تاپی احتیاج دارید که نرم‌افزارهای آفیس را اجرا می‌کند و می‌خواهید ایمیل‌های خود را چک کنید، می‌توانید نمونه XPS 13 سال ۲۰۱۷ را برگزینید ولی اگر به سخت‌افزار بهتری نیاز دارید، ورژن سال ۲۰۱۸ آن را بخرید.

انتظار می‌رود که ورژن جدیدی از این لپ‌تاپ که دارای پردازنده Core i3 نسل هشت می‌باشد تا پیش از پایان سال ۲۰۱۸ معرفی گردد. اگرچه نمی‌توانیم قیمت دقیقی برای این نمونه جدید اعلام کنیم، ولی احتمالاً ارزش آن بیشتر از ۱۰۰۰ دلار نخواهد بود.

مقرون به صرفه ترین لپ‌تاپ ۲ در ۱

لپ‌تاپ سامسونگ مدل: کروم‌بوک پرو

بهترین لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه + بررسی تخصصی - تکفارس 

چرا باید کروم‌بوک پرو را بخریم؟ زیرا این لپ‌تاپ سرعت زیاد و وزن کمی دارد.

کروم‌بوک پرو به درد چه کسانی می‌خورد؟ همه آنهایی که دستگاهی می‌خواهند نه در حد لپ‌تاپ و برای آنها اهمیتی ندارد که آیا از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند یا کروم.

قیمت کروم‌بوک پرو چقدر است؟ ۵۵۰ دلار

دلایل قرارگیری کروم‌بوک پرو در لیست لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه

اگرچه ممکن است لپ‌تاپ کروم‌بوک پرو به سیستم عامل کروم محدود باشد ولی قیمت پایین و قابلیت تبدیل‌شوندگی آن به تبلت، فراتر از انتظار خواهد بود.

نه تنها با خرید کروم‌بوک پرو می‌توانید از خرج اضافه جلوگیری نمایید، بلکه می‌توان آن را به عنوان یک دستگاه مقرون به صرفه ۲ در ۱ به دیگران نیز معرفی نمایید.

برخی اوقات نیازی به انتخاب دستگاه با قیمت بالا و قدرت آنچنانی نیست بلکه اگر می‌خواهید فقط ایمیل‌های خود را چک کنید و در اینترنت بگردید، کروم‌بوک پرو سامسونگ همان چیزی است که شما نیاز دارید.

همچنین، اگرچه کروم‌بوک پرو در نوع خود محدود است و تنها می‌توان نرم‌افزارهای مبتنی بر وب و اندرویدی را در آن اجرا نمود، ولی بهترین دستگاه ۲ در ۱ موجود در بازار می‌باشد.

نیازی به اشاره کردن نمی‌باشد چرا کروم‌بوک پرو سامسونگ، سبکترین لپ‌تاپ این لیست می‌باشد. ضمن اینکه دوام باتری آن به گونه‌ای است که کارهای یک روز شما را به خوبی انجام می‌دهد.

آیا الآن زمان مناسبی برای خرید لپ‌تاپ است یا خیر؟

امروزه پردازنده‌های نسل هشت اینتل در اکثر لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌ها دیده می‌شوند و سبب پیشرفت‌هایی نیز در عملکرد آنها شده‌اند. این دستاورد زمانی به وقوع پیوست که اینتل هسته‌های بیشتری را در پردازنده‌ها قرار داد و به همین دلیل است که در بازار فعلی، تراشه‌های چهار هسته‌ای Core i7 را در لپ‌تاپ‌های کوچک مشاهده می‌کنیم. این خبر بسیار خوبی است زیرا به زودی شاهد حضور این پردازنده‌ها در لپ‌تاپ‌های میان‌رده و مقرون به صرفه خواهیم بود.

تنها دلیلی که می‌تواند برای نخریدن لپ‌تاپ منطقی باشد این است که شما می‌خواهید پردازنده‌های جدید شرکت AMD را مشاهده نمایید و ببینید که آیا عملکرد گرافیکی لپ‌تاپ‌ها با این قطعات ارتقا خواهند یافت یا خیر.

لپ‌تاپ‌ها چگونه بررسی می‌شوند؟

معمولاً برای بررسی لپ‌تاپ‌ها، باید فاکتورهای مختلفی نظیر پردازنده، سخت‌افزار، عملکرد گرافیکی، عمر باتری و کیفیت صفحه نمایش را مشاهده کرد. برای انجام این کار نیز نباید به نظرات دیگران اتکا کرد زیرا ایده‌های افراد در مورد یک محصول ممکن است متفاوت و جهت‌دار باشد.

به نظر شما، یک لپ‌تاپ مقرون به صرفه علاوه بر قیمت، باید چه ویژگی‌های دیگری داشته باشد؟ نظرات خود را با دیگر کاربران در انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید