مذاکره اپل با BOE برای تأمین صفحه نمایش‌های اولد - تکفارس 
مذاکره اپل با BOE برای تأمین صفحه نمایش‌های اولد - تکفارس 
مذاکره اپل با BOE برای تأمین صفحه نمایش‌های اولد - تکفارس 

مذاکره اپل با BOE برای تأمین صفحه نمایش‌های اولد

سید محمد معلمی
۱ مرداد ۱۳۹۷ - 20:45
مذاکره اپل با BOE برای تأمین صفحه نمایش‌های اولد - تکفارس 

در حالی که ال‌جی و سامسونگ صفحه نمایش‌های اولد مورد نیاز اپل را تولید می‌کنند، حالا جدیدترین اخبار و شایعات حاکی از آن است که کمپانی چینی BOE به زودی همکاری خود را با اپل آغاز خواهد کرد ولی هنوز دو طرف به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند.

اولاً، BOE باید به اپل اطمینان خاطر بدهد که می‌تواند صفحه نمایش‌های اولد تولید کند که البته مدیرعامل این شرکت چینی مدعی است که کارخانه شهر شنجو هم‌اکنون با ۷۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند که بر اساس نظرات کارشناسان، به زودی خواهد توانست محصولاتش را به تولید انبوه برساند.

بنابراین اگر شرایط به گونه‌ای پیش برود که اپل بتواند با BOE همکاری خود را آغاز نماید، از سال ۲۰۲۰ باید گوشی‌های آیفون را با صفحه نمایش برند BOE مشاهده کنیم در حالی که فعلاً سامسونگ سهم بیشتری از این معامله دارد و ال‌جی نیز بخش کوچکی از تأمین این‌گونه اسکرین‌ها را عهده‌دار است.

در حال حاضر، BOE مسئول تولید صفحه نمایش‌های LCD برای آیپدها و مک‌بوک‌ها می‌باشد به همین دلیل این شرکت چینی تجربه همکاری با اپل را دارد. نکته دیگر در مورد این کمپانی این است که BOE بزرگ‌ترین شرکت تأمین‌کننده LCD در جهان می‌باشد.

منافع این همکاری برای دو طرف (اپل و BOE) خواهد بود به طوری که از یک طرف، اپل قصد دارد هزینه‌های تولید خود را کاهش دهد زیرا سامسونگ به عنوان یک رقیب، از کمپانی‌های قدرتمند تولیدکننده صفحه نمایش‌های اولد می‌باشد و اپل می‌خواهد به این سلطه پایان دهد. از طرفی دیگر، چین و به خصوص شرکت BOE نیز می‌خواهند با کشورهای کره جنوبی و ژاپن در زمینه تولید صفحه نمایش رقابت کنند بنابراین همکاری این شرکت با اپل می‌تواند دلیل محکمی بر کیفیت کار باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید