Nexus 7 vs. Nexus 7 2 - تکفارس 
Nexus 7 vs. Nexus 7 2 - تکفارس 
Nexus 7 vs. Nexus 7 2 - تکفارس 

Nexus 7 vs. Nexus 7 2

امین حسین پور
۵ مرداد ۱۳۹۲ - 11:44
Nexus 7 vs. Nexus 7 2

هنگامی که گوگل نسل دوم تبلت محبوب نکسوس ۷ را معرفی کرد تیم سازنده از افزایش عملکرد حدود دو برابری یا به عبارت دقیق تر ۱.۸ برابری نکسوس ۷ جدید نسبت به مدل قبلی خبر داد. اکنون هر دو تبلت در بنچمارک ها ظاهر شده اند تا معلوم شود نکسوس ۷ جدید نسبت به نکسوس قبلی چه قدر سریع تر می باشد.

gsmarena_001

همانطور که می دانید هر دو تبلت از پردازنده چهار هسته ای استفاده می کنند. نکسوس ۷ از چهار هسته Cortex-A9 استفاده می کند ولی نکسوس جدید از هسته های Krait با فرکانس کاری بالاتری بهره می برد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید نکسوس ۷ جدید در بنچمارک Geekbench 2 امتیازی تقریبا دو برابری را به دست آورد. نقطه جالب این است که هسته های Krait امتیاز کمتری در نقاط شناور و صحیح به دست آوردند ولی حافظه سریع تر این امکان را به چیپ Snapdragon داده است که بتواند در صدر بایستد.

gsmarena_002

نکسوس ۷ قبلی در مورد حافظه داخلی و سرعت تبادل داده مشکلاتی داشت اما در نکسوس جدید به نظر می رسد که این مشکلات مرتفع شده و نکسوس ۷ جدید از سرعت بالاتری نسبت به نسل قبلی در این زمینه بهره می برد. Androbench هر دو تبلت را در این زمینه مقایسه کرده است که در زیر می توانید مشاهده کنید.

gsmarena_003

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید